پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

شهردار منطقه 12 از لایروبی و آب اندازی مجدد دریاچه 11 هزار متر مربعی بوستان زندگی و 5 هزار متر مربعی پارک شهر به همت معاونت خدمات شهری ومحیط زیست خبر داد.

روزهای پاک پایتخت در سال 1402 افزایش نسبت به سال گذشته 7 روز افزایش پیدا کرده و پایتخت‌نشینان برای 10 روز هوای پاک تنفس کردند.

معاون علمی رئیس‌جمهور در پیام نوروزی گفت: رشد چشمگیر و پرشتاب تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش حدود 200 درصدی صادرات دانش‌بنیان کشور در یک سال اخیر، نشان‌دهنده بسترسازی مناسب، پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است.

پسر جوانی که با ضربات چاقو در اقدامی هولناک پدرخوانده خود را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

چین ماهواره Queqiao-2 را از سایت پرتاب Wenchang در استان هاینان در جنوب چین با موشک Long March-8 Y3 برای مأموریت‌های ماه چین و ارتباط زمین و ماه پرتاب کرد. این ماهواره امکان برقراری ارتباط بین ماه‌نورد چینی و ایستگاه زمینی را فراهم می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را به ملت ایران و جامعه خدوم و فداکار سلامت تبریک گفت و بر آمادگی نظام سلامت کشور در زمینه سازی برای جهش تولید کالاهای سلامت محور با تکیه بر مشارکت مردم تاکید کرد.

شهردار تهران گفت: از سال 1403 پروانه‌های بیشتری برای نوسازی بافت فرسوده صادر می‌شود. در واقع امیدواریم روندی که در دو سال گذشته آغاز شده در سال آینده شتاب گرفته و حجم تخریب و نوسازی در بافت فرسوده تهران افزایش یابد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع نخستین حادثه در پایتخت در سال 1403 خبر داد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه عدم تصویب تعرفه‌های واقعی برای خدمات درمانی باعث ایجاد رابطه مالی ناسالم بین بیمار و پزشک است؛ دو درخواست سازمان نظام پزشکی از وزیر بهداشت را مطرح کرد.

با رشد و توسعه شهرنشینی در جهان فضاهای شهری در برآورده ساختن نیازهای اجتماعی، فردی و فرهنگی جامعه بخصوص کودکان نقش منحصر به فردی دارند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن 113 نفر در اثر انفجار مواد محترقه در شب تحویل سال خبر داد‌.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی دستگاه ایکس‌ری ساخته است که به صورت میانگین روزانه 700 اسکن کامیون را اسکن می‌کند. تا به امروز 10 دستگاه در سطح کشور نصب شده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به افزایش فزاینده تولید و قاچاق متامفتامین از منشاء افغانستان طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: میزان کشفیات ما در سال 2023 نسبت به سال قبل با حدود 23درصد افزایش بیش از 37 تن را نشان می‌دهد.

همزمان با آغاز تعطیلات نوروز موج سفرهای نوروزی نیز آغاز شده اما یکی از شایع‌ترین مشکلات در طول سفرها، بروز انواع مسمومیت هاست که با رعایت برخی نکات ساده، به راحتی قابل پیشگیری است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سرقت موتورسیکلت در تهران، خبر داد و گفت: در این پرونده 7 سارق و 10 مالخر بازداشت شدند.

در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی با احتمال وقوع سیل در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، هلال احمر در آماده‌باش قرار گرفت.