پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک با اشاره به تأثیر استفاده از خودروهای برقی در کاهش آلودگی هوا گفت: دولت موظف به حمایت از طرح‌های مربوطه است زیرا طبق قانون، دولت در ازای اقداماتی که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود باید به شهرداری‌ها کمک کند.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از اجرای طرح جمع آوری و بازگشت اتباع غیر مجاز از سطح تفرجگاه های استان تهران خبر داد.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران از وقوع حادثه آتش‌سوزی در انبار مواد غذایی در خیابان دماوند خبر داد و گفت: حادثه تاکنون مصدوم و فوتی نداشته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم استقرار رزیدنت‌ها در بیمارستان‌ها طی تعطیلات نوروزی گفت: تعیین تکلیف بیماران در ایام تعطیل توسط پزشکان و اساتید انجام می‌شود.

جانشین قرارگاه نوروزی عمار پلیس آگاهی فراجا از کاهش 20 درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اولین روز تعطیلات نوروزی خبر داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت 7355 نفر و فوت 225 تن از هموطنان طی 5 روز گذشته بر اثر تصادفات نوروزی از احتمال افزایش این آمار طی روزهای آتی خبر داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش بی وقفه دولت برای گشودن دیپلماسی فعال به خصوص با همسایگان و منطقه و تغییر کفه موازنه قدرت در زمانی که بیشتر کشورها وابسته هستند؛ ستودنی است.

در مدت 6 روز از اجرای طرح نوروزی 1403 هلال‌احمر، تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد رشد یافته است که با توجه به شاخص‌های موجود، نشان از شدت یافتن حوادث در این مدت از اجرای طرح دارد.

مدیرعامل منطقه گردشگری عباس‌آباد به تشریح جزییات کارت گردشگری هوشمند پرداخت.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بارش برف و باران در جاده‌های 10 استان کشور و ترافیک نیمه سنگین در برخی محورهای شمالی خبر داد.

راندمان تصفیه‌خانه فولاد مبارکه 90 درصد بوده و قابل استفاده برای صنعت است و 10 درصد آب پرتی دارد که میزان شوری‌اش بالاست و قابل استفاده نیست اما به هر حال آن آب هم جمع‌آوری شده و از دست رفته نیست.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت در راستای اجرای ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور فهرست بازنگری شده کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت را برای سال 1403 ابلاغ کرد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خواب ناکافی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده در 195 شهر کشور گفت: تا خردادماه 1403، این برنامه برای 27 میلیون نفر از جمعیت کشور اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر دوره پشتیبانی گوشی شما پایان‌یافته یا شرکت سازنده گوشی به‌روزرسانی منتشر نکرده باشد، ممکن است ساعت گوشی یک‌ساعت جلو برود. در این صورت اصلاح دستی ساعت گوشی یادتان نرود.

رییس قوه قضاییه گفت: متصرفان دانه‌درشتِ منابع طبیعی و اراضی ملی در زیر ضرب عدالت قرار گرفتند و علاوه بر استرداد اراضی، مکلف به پرداخت جریمه‌های سنگین شدند.