پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

زن جوانی که همسرش را با ضربات چکش در تختخواب به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، برنامه زمانبندی حرکت قطارها در خطوط هفت گانه مترو تهران در ایام نوروز را تشریح کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از انتقال 9 زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان خبر داد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به ارائه توصیه‌هایی برای مصرف شیرینی و آجیل در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت.

5 مرد جوان که با نقشه یک زن پرستار خانگی اقدام به سرقت مسلحانه در شهرک غرب کرده بودند، با هوشیاری پلیس دستگیر شدند.

ثبت‌نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری از نیمه اسفندماه آغاز شده و اهالی رسانه تا 31 فروردین ماه فرصت دارند جهت ثبت‌نام به نرم‌افزار کاربردی «شهرزاد» در تلفن‌های همراه خود مراجعه کنند.

وزیر کشور گفت: رقم جریمه‌های فعلی قطعاً بازدارنده نیست، جریمه باید بازدارندگی داشته باشد در سال آینده تلاش داریم تا تشویق و تنبیه و همچنین افزایش جرایم رانندگی را اعمال کنیم.

قرارداد همکاری راه‌اندازی کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب منعقد شد تا زمینه توسعه فناوری و نوآوری‌ها در زمینه آب و فاضلاب فراهم شود.

چین ناوگانی از پهپاد‌های مینیاتوری مجهز به هوش مصنوعی ساخته است که بدون کمک اپراتورهای ماهر قادرند به صورت مستقل در جنگل‌ها در موضوع بلایای طبیعی فعالیت کنند.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با رایزنی های فشرده و هماهنگی های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، احکام رتبه‌بندی برای 5306 نفر دیگر از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش دیروز (دوشنبه 28 اسفندماه) صادر شد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش تردد را شاهد هستیم، گفت: متاسفانه در 5 روز گذشته 177 نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند و 6200 نفر مصدوم شدند.

نتایج رصد ویروس‌های در گردش در کشور در اسفندماه نشان می‌دهد که ویروس کرونا با 28 درصد در راس ویروس‌های در گردش در کشور قرار دارد و پس از آن، ویروس‌های آنفلوانزا عامل بیشترین موارد ابتلا به علائم سرماخوردگی هستند.

وزیر بهداشت با بیان این که هدف اصلی ما باید ایجاد بیمارستانی در تراز تمدن اسلامی، ایران و جمهوری اسلامی باشد، گفت: بیمارستان‌ها باید دوستدار خانواده باشند و کرامت مردم باید حفظ و رعایت شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: قیمت قبر در سال 1403 هنوز افزایش نیافته است.

بنا بر آمار اعلام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت در آخرین روز از سال جاری هوای قابل قبول را تجربه می‌کند و شاخص آلودگی هوا روی عدد 75 قرار دارد.

یک کارشناس محیط زیست گفت: هر ساله در سفرهای نوروزی آمار تلفات حیات وحش بیشتر شده و شاهد تلفات انواع اقسام گونه‌ها به‌ویژه پستانداران هستیم.