پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: از 24 اسفند الی 28 اسفند 1402 تعداد 398 هزار خودرو از تهران و البرز خارج شده‌اند که بیشترین خروج خودرو در این استانها رخ داده است.

معاون عمرانی فرمانداری تهران از تأیید نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال آینده از سوی هیئت تطبیق فرمانداری تهران خبر داد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه پزشکان باید جور ناتوانمندی بیمه‌ها را به دوش بکشند، گفت: پایین نگه داشتن تعرفه خدمات پزشکی باعث آسیب به سلامت مردم می‌شود.

فرمانده کل انتظامی به سارقان خشن هشدار داد و گفت: این افراد باید دست از رفتار مجرمانه خود بردارند وگرنه در سال جدید همانند اراذل و اوباش با آنها برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در سال 1403 سارقین تحت کنترل دقیق قرار می‌گیرند، با قاچاقچیان کالا برخورد می‌شود و کنترل مرزها بیشتر می‌شود و قطعا 1403 سالی سخت برای این افراد است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه امسال خرده فروشان موادمخدر را به خوبی توانستیم جمع آوری کنیم گفت: از ابتدای سال تا کنون کاهش 12 درصدی سرقت را شاهد بودیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات معلمان از جمله 3 ماه حق‌التدریس معلمان خبر داد.

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا گفت: امکان استعلام تاریخچه پلاک، دریافت کروکی الکترونیکی و استعلام تخلفات حوزه حجاب در برنامه کاربردی پلیس من فراهم شد.

424 مرکز آموزشی رفاهی میزبان اسکان موقت نوروزی فرهنگیان است.

صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، 18858 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کرده است که نسبت به دوره مشابه در دولت قبل، 1.8 برابر شده است.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه 7 هزار راننده تهرانی برای 3 ماه محروم از رانندگی شدند، از ابطال گواهینامه 451 نفر خبر داد.

بیوفیلم‌ها، ساختارهایی هستند که در آنها، باکتری‌ها پنهان می‌شوند تا از گزند دارو و عوامل آنتی‌باکتریال مصون بمانند. به تازگی مریم حاج‌فتحعلیان و همکارانش با استفاده از نانوذرات و لیزر، ابزاری برای از بین بردن بیوفیلم‌ها ارائه کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر طی سخنانی در جریان نشست شورای حقوق بشر درباره به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب گفت: گزارش این هیئت، در واقع، واگویی و مشروعیت‌بخشی به ادعا‌های بی‌اساسی است که مکررا در رسانه‌های ضد ایرانی و از تریبون‌های برخی دولت‌های غربی مطرح شده است.

اداره ملی فضایی چین (CNSA) روز جمعه اعلام کرد که موشک حامل کاوشگر ماه Chang'e-6 چین به سایت پرتاب فضاپیمای Wenchang در استان Hainan در جنوب چین رسیده است.

"پل طبیعت" واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در شب سال نوی 1403 به‌مناسبت سال نو سه‌شنبه ساعت 23 نورافشانی ویژه و خاص خواهد شد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از تایید بودجه سال 1403 شهرداری تهران توسط فرمانداری خبر داد.