پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

به گفته وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان نوروز 1403، پیک نوروزی ندارند اما تکالیف مهارت محور ارائه می‌شود.

یک شرکت دانش‌بنیان "پرنده عمودپرواز دکل موقت" ساخته است که به جای برق از باتری استفاده می‌کند و قادر است محموله را تا ارتفاع 100 متری و تا 15 کیلوگرم جابه‌جا کند و مداومت پروازی 16 ساعت دارد.

لوگوی گوگل به مناسبت عید نوروز تغییر پیدا خواهد کرد.

مرد جوانی که در اقدامی هولناک به‌خاطر سرقت طلا دست به قتل زن گمشده زده بود، دستگیر شد.

پاویون ایران در بیست‌وسومین نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین (cippe 2024) برپا و طی آن شرکت‌های دانش بنیان و فناور ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در آن حضور خواهند داشت.

همزمان با لحظه تحویل سال درب‌های آرامستان بهشت زهرا (س) در روز چهارشنبه مصادف با اول فروردین ماه از ساعت 3 بامداد باز خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: در ایام تعطیلات نوروز، در هر بخش و مجموعه قضایی که با مردم و سایر دستگاه‌ها سر و کار دارد، باید نیرو‌های کشیک مستقر باشند؛ به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت.

متأسفانه هر ساله شاهد رهاسازی گونه غیربومی ماهی قرمز در اکوسیستم‌های آبی هستیم که این اقدام ناآگاهانه تنوع زیستی کشور را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به ارائه توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران مبتلا به اختلال در سطح چربی‌های خون (بالا بودن کلسترول، LDL، تری گلیسرید) پرداخت.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به راه‌اندازی "اورژانس دونده" در مناطق پرازدحام تهران گفت: به‌کارگیری 220 موتورلانس‌، زمان رسیدن به بالین بیمار در تهران را به 10 دقیقه کاهش داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با انتقاد از انداختن ته‌سیگارها در کنار بزرگراه‌های شهر تهران گفت: انتظار می‌رود شهروندان نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که جمع‌آوری ته‌سیگارها در کنار بزرگراه‌ها کار بسیار سختی برای پاکبانان است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: در تعطیلات نوروزی و زمان‌های پیک پرواز با توجه به محدودیت ظرفیت پارکینگ های فرودگاه مهرآباد، لازم است که مسافران و همراهانشان برای مراجعه به فرودگاه از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی فرودگاه و مترو استفاده کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: کسانی که وارد مجلس می‌شوند باید به سرنوشت یازده دوره گذشته توجه و وارد فضای درگیری و تنش نشوند و به تذکرات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشند.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از سه فراخوان برای عضویت در مرکز رشد پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: پس از ارزیابی صورت گرفته 24 تیم جدید در این مرکز فعالیت خود را آغاز کردند.

مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی از معدوم‌سازی حدود 500 تُن مواد غذایی فاسد در قالب این طرح خبر داد.

معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری به منظور آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران است.