دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

حاجی 87 ساله ایرانی در عربستان که با ایست کامل قلبی و تنفسی به درمانگاه هتل منتقل شده بود، پس از یک ساعت و نیم عملیات احیا (CPR) توسط تیم درمان هلال‌احمر کشورمان، به زندگی برگشت.

روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور درباره خبر منتشر شده درباره لزوم تغییر اسامی مانند "سلطانعلی، عبدالعزی، بهزاد و سرتیپ" توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: شلوغی یکی از مشکلات کنونی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی است که برای حل آن آزمون جذب دفاتر را برگزار کردیم و امسال این مشکل شلوغی را حل می‌شود.

رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در حال حاضر هیچ فردی از تجمع‌کنندگان مقابل دفتر ارتباط مردمی قوه قضاییه در بازداشت نیست و همگی روز گذشته آزاد شده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ضابطین در برخورد با جرایم مرتبط با حجاب و عفاف نیازی به دستور مقام قضایی ندارند و می‌توانند رأساً به وظایف خود عمل کنند.

شهردار تهران گفت: 34 مدرسه توسط شهرداری تهران راه‌اندازی شده که بیش از 7 هزار نفر از کودکان کار در این مدارس حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر سوادآموزی، حرفه‌آموزی نیز یاد می‌گیرند؛ امیدواریم روزی برسد که دیگر چیزی به عنوان کودکان کار نداشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: ما در حال احداث پالایشگاه‌های گیاهان دارویی هستیم که در شهرهای کاشان، کاشمر و مشهد و خوزستان احداث خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو از وزیر بهداشت عراق درخواست کرد داروهای ثبت شده در ایران را به شرطی که در کشور عراق تولید داخل نداشته و یا تولید کفایت تامین بازار را نداشته باشند، به مثابه ثبت در عراق تلقی کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن در فکر تدارک اقدامات تروریستی مشابه حادثه کلانتری زاهدان است، از دستگیری برخی عوامل و عناصر دشمن در این ارتباط خبر داد.

یکی از محیط‌بانان، موفق به ثبت لحظه شکار بز کوهی توسط پلنگ شده است.

فرمانده مرزبانی ایران از توافق ایران و عراق برای صدور گذرنامه‌های مخصوص اربعین خبر داد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ سهم تقصیر خانم‌ها در تصادفات را اعلام کرد و گفت: بیشترین تصادفات در سن 50 سال به بالا اتفاق افتاده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تعداد شرکت‌کنندگان در مهمانی 10کیلومتری غدیر در پایتخت را اعلام کرد.

دو عضو ارشد دولت به خبر ابطال حکم ریاست میثم لطیفی بر سازمان اداری و استخدامی کشور توسط دیوان عدالت اداری که تسنیم آن را منتشر کرد، واکنش نشان دادند؛ معاون حقوقی رییس‌جمهور تاکید کرد: ابطال حکم رئیس‌جمهور در صلاحیت‌های دیوان نیست.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بنا بر تاکید رئیس‌جمهور، زاکانی به عنوان نماینده وی در امور کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر شده و دستگاه‌ها موظفند که اقدامات خود را در این موارد به اطلاع شهردار تهران برسانند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره چگونگی آموزش سایر زبان‌های خارجه همچون روسی و چینی در مدارس گفت: اگر این آموزش‌ها در موسسات ارائه شود، رایگان نیست.