پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی گفت: با برگزاری رویداد‌های مسئله‌محور "شروع" هدایت تحصیلی پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها برای رفع نیاز‌ها و چالش‌های کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در قانون هوای پاک وظایف و مسئولیت دستگاه‌های اجرایی دولتی مشخص است، گفت: در قانون هوای پاک هیچ مسئولیتی را برای شهرداری تهران مشخص نکرده و تنها به وظایف کلی شهرداری‌ها تاکید شده است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا از پیشنهاد ارزیابی داروی پکسلووید به سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: در حال حاضر شیوع زیرسویه‌های اومیکرون در کشور در حال افزایش است که این زیرسویه‌ها می توانند از نظر سرایت‌زایی، جدی باشند.

مدیر واحد سنجش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت امکان سنجش کربن سیاه نیز وجود دارد که تنها این امکان در ایستگاه‌های شهر تهران وجود دارد.

بیشترین آلودگی هوای شهر تهران مربوط به ذرات کمتر از 2.5 میکرون است که نقش اصلی را در تولید این ذرات، خودروهای بی‌کیفیت و سوخت نامرغوب هستند.

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که قدرت انتقال زیرسویه‌های جدید اومیکرون، دو برابر سویه اصلی است، گفت: میزان بیماری‌زایی این زیرسویه‌ها تفاوتی نسبت به اومیکرون ندارد.

"محمد قبادلو" که در آغاز اغتشاشات اخیر به زیرگیری گروهی از مأموران پلیس اقدام کرده و یکی از نیروهای پلیس را به شهادت رسانده بود، جمله‌ای ماندگار اما تأسف‌آور در دادگاه دارد؛ 10 مامور دیگر هم بیایند آنها را زیر خواهم کرد!

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجه‌های جدید20 شهرداری از سوی وزیر کشور به استانداران خبر داد.

یک کارشناس محیط زیست گفت: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه که در مرحله اجراست، به این شکل است که آب ارس به تبریز می‌رود و در ازای آن مقدار 100 میلیون متر مکعب از پساب تصفیه شده تبریز به دریاچه می‌ریزد و قرار نیست آبی از ارس مستقیماً به دریاچه برسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اعلام اینکه سعی بر این داریم تا پایان سال جاری حداقل 15 تا 20 بازار جدید میوه و تره‌بار احداث کنیم، گفت: راه‌اندازی نزدیک به 20 بازار مشارکتی نیز با همکاری بخش خصوصی در دستور کار است.

در شرایطی که تابستان امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی، بارها خبر بازگشت تغذیه رایگان به مناطق محروم از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش اعلام شد، هم‌اکنون پس از گذشت 4 ماه سرنوشت اجرای این طرح محل پرسش است.

امروز مراسم تودیع و معارفه "فرمانده جدید فراجا" برگزار می‌شود و از زحمات سردار حسین اشتری تقدیر و سردار احمدرضا رادان به عنوان فرمانده جدید فراجا معارفه می‌شود.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، گفت: سفرها به گونه‌ای باید انجام شود که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود. باید با همکاری ستاد اقامه نماز کشور به دنبال الگویی باشیم تا در این راستا خدمت‌رسانی انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی گفت: در یک سال گذشته تلاش‌هایی برای تغییر نگاه حاکمیتی به حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی انجام گرفته است. در این مدت با شفاف‌سازی‌هایی که با افراد مختلف داشتم، بسیاری از نگاه‌ها تغییر کرده و با گردشگری همراه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با دستور وزیر کشور نشستی در ایران برگزار شده تا کمیته حقیقت‌یاب ایران برای بررسی نقش بیگانگان در اغتشاشات و اعمال خسارت‌ها و هزینه‌ها به ملت ایران بررسی شود.