شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

تحلیل آمارنامه دارویی منتشرشده توسط سازمان غذا و دارو نشان می‌دهد که در سال گذشته 52.9 میلیارد عدد دارو در کشور به فروش رسیده است و بیشترین فروش ریالی مربوط به داروی آموکسی سیلین و انواع آنتی‌بیوتیک‌ها بوده است.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای رد صلاحیت 8000 دانشجو معلم در فرایند گزینش را تکذیب کرد.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت باید روز شنبه 17 شهریور 1403 در محل و مراکز درج شده در برگ معرفی نامه خود حضور یابند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران علت تجمع تعدادی از تاکسیران‌ها مقابل سازمان تاکسیرانی تشریح کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مشکل شیفت‌های کاری محیط‌بانان حل شده و پیگیر تخصیص بودجه برای پرداخت اضافه کاری محیط‌بانان عزیز هستیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو بر لزوم تخصیص 70 درصدی ارز کالاهای سلامت‌محور در نیمه اول سال برای تأمین به موقع دارو و تجهیزات پزشکی تأکید کرد.

پایگاه ملی "پام تک" با هدف استنادپذیری مدارک تحصیلی در کشور راه‌اندازی شده است. این پایگاه که یکی از 27 پایگاه ملی بر اساس قانون "دوام" است، قرار است با هوشمندسازی فرآیندها، زمینه جلوگیری از جعل مدارک و تسهیل استعلام‌های تحصیلی را فراهم کند.

رئیس قوه قضاییه از آزادی 70 زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر خبر داد و گفت: با درخواست و پیشنهادات رئیس کل دادگستری استان بوشهر تخفیف مجازات بیش از 300 زندانی این استان هم در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای شهر تهران بر پذیرش گردشگران خارجی در تهران تاکید کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به حضور بی‌شمار اتباع بگیانه در محله اتابک منطقه 15 به عنوان یکی از مشکلات شهروندان در این محدوده پرداخت.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که علیرغم افزایش کیفیت هوا در اکثر کشورهای اروپایی، شاهد تشدید آلودگی هوا در شهرهای آسیایی و آفریقایی هستیم.

با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در فناوری نانو، کشورمان در نشست بریکس به عنوان قطب نوآوری منطقه در حوزه نانو مورد توجه قرار گرفته و مورد توجه کشورهای عضو قرار گرفت.

دادستان کل کشور گفت: دهداران و شورا‌های روستا وظیفه دارند موارد مرتبط با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات را به مراجع ذیربط گزارش کنند و خودداری از ارائه گزارش در این خصوص جرم و قابل تعقیب است.

مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در 5 ماهه سال 1403 تعداد 178 هزار و 830 واقعه فوت در کل کشور به ثبت رسیده است.

یک کارشناس محیط زیست گفت: یکی از بهترین راهکارهای مقابله با سیلاب‌های سهمگین کشور، اجرای عملیات سه‌گانه آبخیزداری است.

روز دوشنبه همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران تعطیل هستند.