یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در حالیکه روز گذشته اول فروردین ماه سرپرست بانک ملی اعلام کرد که "باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان پرداخت شده است" اما بر اساس اعلام فرهنگیان هنوز بخش زیادی از معلمان در استان‌های مختلف کشورمان حقوق اسفند ماه خود را به‌صورت کامل دریافت نکرده اند!

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه پایه دوازدهم اعلام شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه آمار خانه‌های خالی در تهران به 300 هزار نمی‌رسد، گفت: اغلب این خانه‌ها در مناطقی مانند زعفرانیه، قیطریه و... با متراژ 400 تا 500 متر است.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی جاده چالوس و آزادراه تهران شمال و کاهش 15.6 درصدی تردد خودروها در محورهای برون‌شهری خبر داد.

همزمان با ایام نوروز، تورهای گردشگری در 4 مسیر ویژه در محلات مرکزی پایتخت برپا شد.

یک کارشناس محیط زیست گفت: "آب" مهم‌ترین عنصر محیط زیست است و در واقع "بحران آب" مادر تمام بحران‌های محیط زیست است؛ فرونشست زمین نیز ریشه در استحصال بی‌رویه آب‌های زیرزمینی دارد؛ 9580 شهر و روستای کشور در "خطر فرونشست زمین" قرار دارند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون میزان سفر در سراسر کشور نسبت به مدت مشابه پارسال26درصد افزایش داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، اظهار رضایت ایشان در سخنرانی نوروزی از عملکرد خادمان سلامت را پشتوانه‌ای معنوی برای اهتمام مضاعف به ادامه مسیر مورد تأیید معظم‌له در دولت مردمی آیت الله رییسی دانست.

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای امروز تهران هم با شاخص 41 در شرایط "پاک" قرار دارد.

سخنگوی طرح نوروزی هلال‌احمر 1402 با اشاره به آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروز 1402 از امدادرسانی به بیش از 11 هزار نفر از ابتدای شروع طرح نوروزی خبر داد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در 3 نقطه از شهر 1500 هکتار کمربند سبز به شهر تهران اضافه شد که به بهبود کیفیت هوا نیز کمک می‌کند؛ در ایام نوروز شهروندان می‌توانند از فضاهای سبز ایجاد شده در پایتخت استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه از رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی 41 هزار نفر از مراجعان حضوری در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در سال 1401 خبر داد.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولان کشور با اشاره به پرداخت یارانه مراکز نگهداری معلولان گفت: بخشی از معوقات پرداخت شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه از نگاه طب ایرانی هر فصل مزاجی دارد و مزاج فصل بهار، گرم و تر و در حد اعتدال است، به ارائه توصیه‌هایی برای فصل بهار پرداخت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی، سال «مهار تورم و رشد تولید» را به ملت ایران و جامعه سلامت تبریک گفت و بر آمادگی این وزارتخانه برای زمینه‌سازی رشد تولید کالاها و خدمات سلامت‌محور با تکیه بر دانش و فناوری بومی تاکید کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول 24 ساعت گذشته، 22 نفر از بیماران کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشورمان به 145 هزار و 113 نفر رسید.