یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از صدور حکم نهایی پرونده هواپیمایی اوکراینی در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس سازمان اطلاعات پلیس تهران به فروشندگان مواد محترقه هشدار داد و گفت: اگر فردی به واسطه خریدن موادمحترقه از یک فروشنده دچار مصدومیت شود، فروشنده مجرم است و باید در دادگاه حاضر شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفت: در سال جاری، ریالی از محل فروش تراکم یا جرایم ماده 100 در سال‌جاری درآمد نداشتیم.

زن جوانی که برای اقدامات پزشکی به یک بیمارستان در مرکز تهران مراجعه کرده بود، بر اثر "تزریق اشتباه خون" جان خود را از دست داد.

با کشف جسد پیرمرد ویلچرنشین محله جنت‌آباد در خانه‌اش، تحقیقات جنایی در این پرونده آغاز شد.

خانواده محیط‌بان کرمانشاهی برومند نجفی از خون فرزند خود گذشتند.

پروژه ملی کلان‌بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)، پروژه‌ای منحصر‌به‌فرد در تراز استانداردهای جهانی، نمادی از اوج مشارکت خیرین، دولت و بخش خصوصی در کشورمان است؛ در این گزارش به مختصات این بیمارستان پرداخته شده است.

رئیس اورژانس تهران از وقوع یک فقره تصادف مرگبار در اسلامشهر و مرگ 3 زن در صحنه تصادف خبر داد.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: مبلغ جرایم رانندگی در پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی، بازدارندگی لازم را ندارد و رویکرد پلیس راهور فراجا برای بازنگری در این بخش قابل ستایش است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حوزه گردشگری بسته‌های مختلفی از سال‌های گذشته به ویژه در هتل‌ها وجود داشت و مجددا عوارض ساخت هتل و مهمانپذیر در مناطق 3 و 4 رایگان و در مناطق 1 و 2 تخفیف‌های بالای 40 درصد لحاظ شد.

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا هم‌اکنون روی عدد 80 قرار دارد و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، سوءاستفاده مالی در "فولاد مبارکه" را تائید کرد و گفت: دادسرای تهران رقم نهایی را اعلام خواهد کرد.

نباید نسبت به اینکه تولد پیروز و برادرانش یک دستاورد علمی بزرگ بود کم‌لطفی کنیم؛ درست است که 2 توله یوز دیگر در همان ابتدا تلف شدند و پیروز نیز علیرغم تلاش بسیار نتوانست بر سختی‌ها پیروز شود اما کلیت این پروسه که توسط متخصصان انجام شد، کار بزرگی بود.

شانزدهمین رویداد پیوند با همکاری سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت و با هدف هم‌سرمایه‌گذاری به مبلغ بیش از 14 میلیارد تومان با تأمین مالی صندوق‌های پژوهش و فناوری، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت برگزار شد.

دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادین گفت: مطالعه، درمان و غربالگری تالاسمی در ایتالیا و یونان و ایران همزمان شروع شد و سؤال اینجاست که در یونان و ایتالیا آمار کودکان متولد با تالاسمی صفر است، اما در ایران هنوز روزانه 200 نوزاد تالاسمی متولد می‌شوند.

رئیس کنگره ژنتیک گفت: قدمت علم ژنتیک در ایران بسیار کهن است، ایرانیان بیش از 5 هزار سال قبل با علم اصلاح نژاد که مبتنی بر ژنتیک است نه‌تنها آشنا بوده‌اند بلکه از آن عملاً برای اصلاح نژاد اسب استفاده کرده‌اند.