یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، روستاها برای تبدیل شدن به بخش باید حداقل 10 هزار نفر جمعیت داشته باشند؛ بر این اساس، دیوان عدالت اداری مصوبه هیئت دولت برای بخش شدن دو روستا را باطل کرد.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس مطابق روال هر ساله تا آخرین روز کاری سال 1401 باز است و کادر اداری و آموزشی با حضور در مدرسه به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود می‌پردازند، امسال هم آخرین روز کاری سال، 28 اسفند ماه است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص 30 درصد پذیرش‌ها به نظام ارجاع خبر داد.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گزارشی درباره بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان در ایران و اقدامات به‌عمل آمده برای رسیدگی به آن منتشر و تاکید کرد: کمتر از 10 درصد از دانش‌آموزان بدحال "ماده محرک غیرخطرناک" استنشاق کردند.

سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ ساعت فعالیت میادین میوه و تره‌بار را در ایام پایانی سال و ایام نوروز 1402 را اعلام کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه "تاکنون از تعداد 400 هزار نفر، یک هزار و 238 نفر رتبه 5 را کسب کرده‌اند" درباره سازوکار تعیین رتبه‌های معلمان توضیح داد.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: ارائه پیک نوروزی، جزوه و لوح فشرده در ایام تعطیلات نوروز به دانش‌آموزان ممنوع است.

فرمانده یگان‌های ویژه گفت: وقتی دشمن جنگ ترکیبی را در 3-4 ماه گذشته در ایران آغاز کرد، این دهه هشتادی‌ها بودند که دشمن را در این جنگ ترکیبی، ناکام گذاشتند و شکست دادند.

مدیر عامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اعلام قیمت سیب و پرتقال شب عید گفت: کیفیت اقلام و محصولات در میادین جنوب شهر نباید با بالا شهر تفاوتی داشته باشد و تاکید ما بر این است که محصول باکیفیت و با قیمت مناسب عرضه شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: نزدیک به 49 درصد جمعیت کل کشور در معرض "فرونشست زمین" هستند و بیشترین خطر فرونشست متوجه تهران، خراسان رضوی و اصفهان است.

معاون توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از در اختیار قرار دادن فضایی از پارک دانشگاه تهران به فولاد مبارکه خبر داد؛ فولاد مبارکه در بحث تحول دیجیتال یک چالش عمده‌ای دارد که می‌خواهد یک مرکز نوآوری را در بزرگترین و جامع‌ترین دانشگاه کشور بگذارد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

چین امروز جمعه یک جفت ماهواره را از مرکز پرتاب ماهواره در شمال استان شانشی چین به منظور نقشه‌برداری جغرافیایی، بررسی منابع زمین و آزمایش‌های علمی به فضا پرتاب کرد.

یک ماهواره رصد زمین "ناسا" به محققان کمک کرده تا انتشار دی‌اکسیدکربن را در بیش از 100 کشور در سراسر جهان ردیابی کنند.

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهوری، خط تولید پاراآمینوفنول، ماده مؤثره و اولیه داروی استامینوفن رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.