یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس پارک فناوری پردیس در دیدار وزیر آموزش عالی عراق با اشاره به سابقه و دستاوردهای پارک فناوری پردیس، آمادگی این پارک را در ایجاد قوانین و مقررات برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری و ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری در عراق اعلام کرد.

دو مرد که در سیزدهم اسفندماه بر اثر انفجار موادمحترقه مصدوم شده بودند؛ امروز علی‌رغم دریافت خدمات پزشکی جان خود را از دست دادند.

توافق‌نامه همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت معدن و تجارت به ارزش سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیارد ریال به امضا رسید تا فناوری‌های گلوگاهی صنعت توسط دانش بنیان‌ها، با تکمیل زنجیره ارزش تأمین شود.

در جلسه امروز شورای شهر تهران به موضوعات مختلفی از جمله مقاومت سازمان ورزش شهرداری تهران در بازگرداندن سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران و تأکید بر رفع عیوب آسانسورها و پله‌های برقی برخی از ایستگاه‌های مترو پرداخته شد.

مدیر "طرح بورسیه دانشجویان مستعد در واحدهای اقتصادی" بنیاد ملی نخبگان از اجرای طرح جذب دانشجویان مستعد برتر در صنایع خبر داد که دریافت حقوق ماهیانه، تسهیلات سربازی، بیمه، وام مسکن و... از جمله تسهیلات موجود در این طرح است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در پایتخت کشورهای توسعه یافته ترافیک سنگین برای خودروهای شخصی وجود دارد اما برای حمل و نقل عمومی هیچ ترافیکی نیست.

بزرگترین تولیدکنندگان دی‌اکسید کربن جهان، چین و آمریکا و پس از آن هند، اندونزی، مالزی، برزیل، مکزیک، ایران، ژاپن و آلمان هستند.

از ابتدای سال تاکنون بیش از 17 هزار و 557 دوقلو در کل کشور متولد شده‌اند.

هفته گذشته دو بال درنای سیبری مهاجرت خود را به مقصد سیبری در روسیه آغاز کردند، اما پس از طی مسافتی رویا از ادامه مسیر سرباز زد.

فرمانده کل انتظامی در همایش سراسری رؤسای پلیس فتا با بیان اینکه پلیس فتا باید متخصص، آینده‌نگر و انقلابی باشد، گفت: متخصصان، نخبگان و اندیشمندان را باید به پلیس فتا بیاورید.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایران غنی از ذخایر ژنتیکی جانوری و گیاهی است، گفت: برخی طرح‌های توسعه‌ای طی 70 سال گذشته تاکنون بیشترین آسیب را به داشته‌های زیستی کشور وارد کرده است.

یک کارشناس محیط زیست گفت: رهاسازی آب از سدها، باید در همین نیمه دوم اسفند و نیمه اول فرودین ماه انجام شود، چرا که با فرارسیدن بهار و آغاز کشت بهاره در حوضه دریاچه رهاسازی بیهوده است و آب به مصرف کشاورزان می‌رسد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: اولویت ما در بحث کارشناسی رسمی، پیشگیری از تخلف، تشخیص فساد و برخورد قاطع با متخلفین است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر نگرانی‌ها در مورد موضوع بدحالی دانش‌آموزان کاهش یافته است، بنابراین آموزش‌های حضوری به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، دستورالعمل استقبال از بهار 1402 را با محوریت ایمنی شهر و شهروندان و بهبود سیما و منظر شهری در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی ابلاغ کرد.