دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

متاسفانه درخت "کاج" تقریباً در تمامی نقاط ایران کاشته می‌شود؛ این گیاه بومی ایران نیست اما از اجزای اصلی پروژه‌های احداث کمربند سبز در تهران و سایر شهرهای ایران محسوب می‌شود که خاک اطراف خود را برای رشد گیاهان دیگر، سمی و نامناسب می‌کنند!

دبیر سومین پویش درخت یاری گفت: امسال حدود 300 گروه را حمایت کردیم و مجموعاً 480 هزار نهال مثمر را به 30 هزار خانواده تحویل دادیم.

همزمان با ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) مجموعه برج میلاد ویژه برنامه‌های گسترده‌ای از جمله اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی و نورافشانی را برای شهروندان تدارک دیده است.

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره موضوع اختلاس 8 میلیارد تومانی در این سازمان توضیح داد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با همکاری صندوق نوآوری و بیمه مرکزی یک قرارداد 8 هزار میلیارد ریالی برای تأسیس و تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) در راستای کاهش وابستگی به واردات محصولات سلامت‌محور امضا کرده‌اند.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به تغییرات مکرر در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انتقاد کردند و از شهردار تهران خواستند هر چه زودتر وضعیت این سازمان را سامان دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از بهره‌برداری دو مجموعه تفریحی، ورزشی و فرهنگی "دژباغ" و "عموعباس" در 3 ماهه ابتدایی سال آینده خبر داد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست سازمان منابع طبیعی گفت: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال 1402 کلید می‌خورد و هر قرار است هر سال 250 میلیون نهال کاشته شود و بعد از 4 سال به یک میلیارد برسد؛ اگر مردم پای کار بیایند این هدف به راحتی قابل دسترس است.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بخش زیادی از پزشکان از کارت‌خوان استفاده نمی کنند، گفت: با مکاتباتی که با سازمان نظام پزشکی داشته‌ایم در صورت تکرار این تخلف امکان دارد مجوز نظام پزشکی پزشکان باطل شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از استفاده از دستگاه های اسکنر برای شناسایی و کشف کالای قاچاق خبر داد و گفت: 314 متهم فرار مالیاتی در 10 ماه امسال شناسایی و دستگیر شدند.

مدیرعامل زیباسازی شهر تهران، از طراحی و اجرای 100 المان نوری در سطح شهر تهران همزمان با میلاد شعبان میلاد حضرت مهدی (عج) خبر داد و گفت: جشنواره نور تهران زیبا اجرا خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص جمع‌آوری پل حافظ در نوروز 1402، توضیحاتی ارائه کرد.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز آخرین فرصت ثبت‌نام در آزمون استخدامی جذب معلم است، گفت: در دروس عمومی این آزمون منابعی همچون خدمات متقابل ایران و اسلام، همرزمان حسینی و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم معرفی شده است.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

دادستان تهران گفت: در خصوص دروغ‌پراکنی‌ها در مسأله مسمومیت‌های اخیر علیه مدیران مسئول هم‌میهن، رویداد 24 و شرق و همچنین آذر منصوری، صادق زیباکلام و رضا کیانیان اعلام جرم صورت گرفته است.

مدیر گروه خودرویی معاونت علمی گفت: جای تأسف است که تولیدکننده داخلی، اتوبوسی برقی را می‌سازد که پشت درب سازمان استاندارد گیر کرده است و دو سال نمی‌تواند پلاک بگیرد اما همین تولیدکننده ایرانی، اتوبوس‌های برقی خود را به کشور ترکیه صادر کرده است!