دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید بسترهای لازم و دیتاها جهت ارسال قبوض عوارض مربوط به شهرداری تهران در اختیار این مجموعه قرار بگیرد، گفت: با توجه به نبود اطلاعات ارسال قبوض الکترونیکی به سال آینده موکول شد.

سخنگوی فراجا از کاشت 13 هزار و 250 نهال به تعداد شهدای پلیس به مناسبت روز درختکاری در سراسر کشور خبر داد.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: با افزایش مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی شهر تهران در روزهای پایانی سال، از امروز مرکز بیهقی شبانه‌روزی شد.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه سال 1402 براساس اهدافی که داریم سال بالا بردن ریسک برای قاچاقچیان است، گفت: یعنی قاچاقچی احساس کند اگر بخواهد قاچاق کند ریسکش بالا است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته و نیمه شعبان در جاده‌ها را اعلام کرد.

معاون شهردار تهران گفت: برنامه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل در سال آتی افتتاح 13 ایستگاه جدید مترو و احداث حدود 14.2 کیلومتر در خطوط 4، 6 و 7 است، اجرای عملیات ساخت خط 10 و نهایی‌سازی خطوط 8 و 11 هم در دستور است.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران با اشاره به راه‌اندازی سامانه "جامع گردشگری سلامت" در آینده نزدیک گفت: با اجرای این پلتفرم دلالان و لیدرهای غیرمجاز در گردشگری سلامت مجبور می‌شوند فعالیت خود را در بستر این سامانه و به صورت قانونی انجام دهند.

برای افزایش سرانه فضای سبز، حل مشکل آلودگی هوا، کاهش آلودگی‌های صوتی و... توجه توده مردم به مسئله درختکاری بسیار ضروریست اما نکته مهم درخصوص کاشت درخت توسط مردم، لزوم بومی بودن و کاشت درختان مثمر است.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

رئیس قوه قضائیه با پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای افزایش حق التحریر دفاتر اسناد رسمی موافقت کرد و از فردا تعرفه‌های جدید در سامانه ثبت الکترونیک اسناد بارگذاری خواهد شد و قابل اقدام است.

رئیس قوه قضائیه درخصوص جزئیات عفو گسترده محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر گفت: عفو یک مسئله‌ی سیاسی مقطعی نیست؛ این جزو ذات انقلاب ماست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع اعضای کمیته نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه پیشنهاد کرد: سند مشترک و جامع برای حج و زیارت تهیه شود.

دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با تاکید بر لزوم شبکه‌سازی در صنعت فضایی گفت: برای این منظور نیاز به یک هاب داریم که شرکت‌هایی همانند امید فضا می‌تواند هاب این شبکه قرار گیرد تا دیگر شرکت‌ها در اطراف آن قرار گیرد.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در سال 1401 نزدیک به 500 میلیارد تومان قرارداد ویژه بخش خصوصی برای ساخت ماهواره، برگزاری مناقصات و ترک تشریفات داشته‌ایم.

کارگر میدان میوه و تره بار دریاچه تهران که هنگام جمع‌آوری میوه جواهرات پیدا کرده بود، آنها را به صاحبش بازگرداند.

کنسرسیوم فضایی کوثر موفق به ساخت دو ماهواره هدهد و‌کوثر شده است که قرار است این دو ماهواره در دسامبر 2023 به مدار 500 کیلومتری پرتاب کند.