دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در کنار احتمال مسمومیت دانش‌آموزان به واسطه یک عامل بیرونی، این احتمال هم مطرح است که خود "اضطراب" ناشی از انتشار گسترده اخبار مربوط به مسمومیت‌ها و دامن زدن شدید به این مسئله از سوی رسانه‌های معاند باعث ایجاد نوعی "هستریک عمومی" شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم "آتشکده کازرون" در فضای مجازی را تکذیب کرد و دلیل عبور و مرور خودروها در حریم "آتشکده کازرون" را احداث گلخانه‌ای با مجوز رسمی در سال 1394 عنوان کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران از نصب چکش‌های ایمنی واگن‌های مترو، به‌ویژه در واگن‌های بانوان خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تعطیل نمی‌شوند، گفت: به همکارانمان در مدارس گفته‌ایم، مراعات دانش‌آموزان را بکنند چون خانواده‌ها نگران هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی تعیین نرخ کرایه‌های اتوبوس در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: در 4 بند از قانون جهش تولید دانش‌بنیان ظرفیت‌هایی برای حمایت از صندوق‌های پژوهش و فناوری دیده شده است.

9 تفاهم‌نامه و قرارداد به ارزش 15 میلیون دلار در حوزه‌های سلامت، آی‌تی، خدمات مهندسی، آموزش، زیست فناوری بین کشورهای ایران، ترکیه، عراق، عمان، اندونزی، کنیا، ارمنستان به امضا رسید.

وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از والدین بابت نگرانی از مسمومیت دانش‌آموزان گفت: کمیته فوریت‌ها در مناطق آموزش و پرورش تشکیل شده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: 24 هزار متر مربع در اختیار این پارک است و قرار است به همین میزان اراضی از سوی دانشگاه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از اینترنتی شدن مرکز معاینه فنی سراج و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان خبر داد.

برای بسیاری از افرادی که اقدام به فروش خودرو می‌کنند سوال است که تا چه زمانی در سیستم برای آنها پلاک فعال نشان داده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از توزیع نهال رایگان به شهروندان تهرانی از تاریخ 15 تا 25 اسفند ماه خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند با تماس از طریق شماره 137 اقدام به دریافت نهال کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضرب‌الاجل 2 ماهه برای تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر صادر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باغ گیاه‌شناسی تهران به مثابه مجموعه‌ای بی‌نظیر در مقیاس شهری، ملی و فراملی به حساب می‌آید، گفت: باید به چالش‌های باغ گیاه‌شناسی رسیدگی شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با هشدار نسبت به مهاجرت از سنین دانش‌آموزی گفت: مهاجرت در سنین دانش‌آموزی جز گسست خانوادگی و متلاشی شدن جمع خانواده هیچ دستاورد دیگری ندارد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله مسمومیت دانش‌آموزان در برخی از مدارس، تاکید بر برگزاری نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب و... پرداختند.