یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رایزنی ایران برای افزایش روابط مالکیت فکری با عربستان و چین انجام شده و به‌زودی تفاهم‌نامه‌های مهمی در حوزه مالکیت معنوی بین این کشورها به امضا خواهد رسید.

علی‌رغم تلاش‌های گسترده سازمان حفاظت محیط زیست، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و هلال احمر، آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده خائیز هنوز مهار نشده است.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: فرآورده‌های دافع حشرات از قبیل انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات با ادعای مشابه فاقد مستندات علمی موثق هستند و بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به بیماری, تب دنگی محافظت در برابر نیش پشه آلوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب با مسعود پزشکیان دیدار و درمورد مهمترین دغدغه های جامعه پزشکی با رئیس جمهور گفت‌وگو کرد.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری کارگروه اندیشه‌ورز برای رفع مشکلات ثبتی نهادهای مرتبط در حوزه کسب‌وکار خبر داد.

دومین روز نوبت دوم کنکور 1403 از صبح امروز با رقابت بیش از 471 هزار داوطلب در رشته‌های علوم تجربی برای کسب صندلی‌های علوم پزشکی آغاز شد.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: با 3 ساله شدن امتحانات نهایی، تعداد دانش‌آموزان المپیادی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مصوبه کنکوری را اصلاح کند.

بسیاری از زنان به دلایل مختلف، در سنین پایین‌تری یائسگی و عوارض ناشی از آن را تجربه می‌کنند؛ طب سنتی ایرانی تدابیری برای پیشگیری از بروز زودهنگام یائسگی دارد.

پرتاب موشک ماهواره‌بر چینی متعلق به شرکت iSpace شکست خورد.

سالانه 1.5 میلیون تُن از محصولات پلاستیکی روزمره یک بار مصرف در کشورمان شامل بشقاب، چنگال، قاشق، لیوان و سایر ظروف یک بار مصرف استفاده می‌شود!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه ریزش ساختمان مسکونی در محله یافت‌آباد خبر داد.

به دختر جوان علاقه‌مند شدم اما خانواده‌اش بسیار مخالف ازدواج ما بودند که...

یک کارشناس محیط زیست با بیان اینکه عدم تفکیک پسماند از مبدا، کار بازیافت آنها را دشوار کرده است، گفت: در شهر تهران تنها 15 تا 20 درصد از پسماندهای پلاستیکی قابل بازیافت, بازیافت می‌شوند و 80 درصد دیگر همراه با سایر زباله‌ها معدوم می‌شوند.

پیش ثبت‌نام پایه دهم مدارس شاهد آغاز شد.

مرد شیطان صفتی که در اقدامی هولناک، زن جوانی را هدف آزار و اذیت قرار داده بود، دستگیر شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، تدابیر اندیشیده شده و همکاری زائران را دلیل کاهش 30 درصدی فوت زائران ایرانی نسبت به کشورهایی دانست که در همین سطح زائر داشتند.