سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یگان ویژه از روزهای اول وقوع زلزله در شهرستان خوی واقع در آذربایجان غربی حضور داشتند تا به هموطنان خود کمک کنند؛ یکی از مأموران خین خدمت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در این باره صحبت کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: حمل و نقل عمومی یکی از بزرگترین منابع تاثیر گذار در حوزه آلودگی هواست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از افزوده شدن اعتبارات حوزه حمل و نقل در بودجه 1402 شهرداری تهران خبر داد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارزش‌گذاری اقتصادی محیط زیست در 5 استان کردستان، لرستان، کرمان خراسان جنوبی و قزوین شروع شده است که شامل 30 درصد مساحت کشور است.

یک شرکت دانش بنیان موفق شده است با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی دستگاه چرخاننده فوقانی حفاری یا همان تاپ درایو را که برای حفاری چاه‌های نفت و گاز تا عمق بیش از 4 هزار متر کاربرد دارد، طراحی و تولید کند.

متخصص بیماری‌های پوست ضمن تشریح علل بروز اسکار یا جای زخم، نسبت به مصرف کرم‌های دست‌ساز موجود در فضای مجازی و عطاری‌ها هشدار داد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز با مجوز فروش و واگذاری 6 ملک متعلق به شهرداری تهران در مناطق مختلف موافقت کردند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: مردم استحقاق دارند که مراقبت سلامت و پرستاری باکیفیت دریافت کنند، در حالی که مردم به دلیل پایین بودن تعداد نیروهای پرستاری، این خدمات را با کیفیت بالا دریافت نمی‌کنند.

اعضای شورای شهر تهران درجلسه امروز ابر دیگر بر ظرفیت و پتانسیل نمایشگاه شهر آفتاب جهت برگزاری نمایشگاه های مختلف و به ویژه نمایشگاه کتاب تاکید کردند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از ترافیک سنگین در بزرگراه ارتش خبر داد و گفت: شهروندان در صورت امکان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظر نهایی خودمان برای تغییر تقویم آموزشی متناسب با هر اقلیم را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم.

نوبت عصر مدارس در 4 شهرستان استان تهران تعطیل است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به جایی رسیده که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، محدوده مکانی و زمانی دسترسی به خدمات قضائی برداشته شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران پیش‌پرداخت 630 دستگاه اتوبوس را پرداخت کرده است، گفت: از این تعداد تنها حدود 100 دستگاه اتوبوس به شهرداری واگذار شده است که امیدواریم هرچه زودتر واگذاری مابقی اتوبوس‌ها تسریع شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: یکی از منابع تحقق سرمایه 100 هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری، سهم نیم‌درصدی از بودجه عمومی است که برای سال 1402 بیش از 10 هزار میلیارد تومان خواهد بود؛ سهم نیم‌درصدی صندوق از بودجه هیچگاه تحقق نیافته است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی ضمن هشدار درباره وقوع فرونشست زمین در بسیاری از آثار باستانی کشور گفت: لازم است تا وزارت میراث فرهنگی با انجام همکاری با سایر دستگاه‌ها نسبت به تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت و استحکام‌بخش آثار تاریخی مبادرت ورزد.