سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

بارش برف باعث تعطیلی مدارس در برخی مناطق استان تهران شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران از افزایش 10 درصدی ترافیک صبحگاهی پایتخت به دلیل بارش برف و باران خبر داد.

یک فعال میراث فرهنگی از تخریب "گوردخمه ساسانی" در فیروزآباد فارس توسط حفاران غیرمجاز و جویندگان گنج خبر داد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فراجا، نحوه خرید ایمن از سایت‌های اینترنتی را تشریح کرد.

باستان‌شناسان در نزدیکی الاقصر واقع در کشور مصر بقایای یک مقبره 3500 را کشف کردند که احتمالاً مربوط به دوران حکومت یکی از فرعون‌های زن به نام "حَتشِپسوت" است.

گسترش پرورش جلبک دریایی می‌تواند به کاهش تقاضا برای محصولات کشاورزی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به مقدار 2.6 میلیارد تن CO2 در سال کمک کند.

سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، راهکارهای مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور را طی نشستی با معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بررسی کرد.

همزمان با آغاز ثبت‌نام دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی و نوآوری INOTEX 2023 از پوستر آن نیز رونمایی شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: سال 99 درآمد شرکت‌های دانش بنیان به 200 هزار میلیارد تومان و سال 1400 به 300 هزار میلیارد تومان رسید. برای سال 1401 هم پیش‌بینی می‌شود درآمد شرکت‌های دانش بنیان کشور به 430 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان این‌که دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا به‌روزرسانی می‌شود، گفت: شاهد بستری و مرگ و میر پایین در موج هشتم هستیم.

بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کشف مقادیر زیادی داروی شیمی‌درمانی قاچاق از یک منزل مسکونی در تهران خبر دادند.

یک مقام مسئول در معاونت علمی گفت: ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان کاملاً کیفی و برای بررسی این موضوع است که محصولات دانش بنیان تولید همان شرکت است یا مونتاژ و در این راه فقط 30 درصد ورودی‌ها تأیید می‌شوند.

شهردار منطقه 12 از برپایی نشست مشترک این منطقه با بانیان خیر، هیئت‌ها و مساجد فعال خیابان 17 شهریور به منظور احیای دوباره اعیاد شعبانیه در این خیابان خبر داد.

پرداخت کمک‌هزینه کفن‌ودفن یا کمک‌هزینه مراسم ترحیم و جبران بخشی به بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین اجتماعی چگونه پرداخت می‌شود؟

قاتل مردسالخورده که به دلیل یک ملک 250 متری دست به جنایت زده بود، با رضایت اولیای دم بخشیده شد.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به ثبت 3533 مورد مزاحمت تلفنی در این مرکز طی هفته گذشته گفت: در این بازه زمانی127 نفر در تهران نیز دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شدند.