سه‌شنبه 10 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دیوان عدالت اداری در خصوص دادنامه صادر شده از سوی شعبه در مورد انفصال از خدمت وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی را برای روشنگری افکار عمومی ارائه کرد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راه‌های انتقال بیماری جذام، گفت: سیستم ایمنی بدن 95 درصد افراد استعداد ابتلا به بیماری جذام را ندارد.

خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره میزان تحقق بودجه 1401 شهرداری تهران تا پایان آذرماه توضیح داد.

برخی شبهات درباره مجازات "محاربه" مطرح شده به خصوص در اغتشاشات اخیر که علل آن قابل بررسی است؛ اگر مرتکب جرم بداند که من امروز جرمی را انجام دادم، قطعاً مجازات می‌شوم و با من تعارف نمی‌کنند، هزینه جرم بالا می‌رود.

دادگستری استان تهران در پی دستور رئیس قوه قضائیه برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی، اعلام کرد: هزار و 300 میلیارد تومان از مالیات‌های معوق را وصول کرده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: سال‌ها تلاش کردیم تا مدارس تک شیفته شوند اما اکنون در استان‌های تهران، البرز اصفهان و شهر مشهد 50 درصد مدارس دو شیفته و کلاس‌های درس 40 نفره هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به معاون ارزی بانک مرکزی ضمن هشدار نسبت به بروز کمبودهای شدید دارویی در ماه‌های آتی به دلیل مشکل نقدینگی صنعت دارو، بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن تامین ارز نیمایی دارو تاکید کرد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن، عدم به‌کارگیری نوجوانان زیر 15 سال به عنوان نیروی خدمات شهری و... تاکید کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به استقرار 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 30 دستگاه آمبولانس در مناطق زلزله زده خوی، از انجام 10 عمل جراحی برای مصدومان خبر داد.

براساس اعلام وزارت بهداشت میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور به 18 درصد رسیده است؛ 510 مرکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی نیز به علت عدم رعایت بهداشت پلمب شده‌اند.

با احکام فرمانده کل انتظامی، رئیس سازمان اطلاعات فراجا و مشاور فرمانده کل انتظامی انتخاب شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، دستور رسیدگی فوری به مصدومان زلزله امشب خوی را صادر کرد.

سردار "سعید منتظرالمهدی" با حکم فرمانده انتظامی کل کشور معاون اجتماعی فراجا شد.

حسن فیروزی می‌گوید: بنا به هدایت و درخواست شبکه‌های رسانه‌ای معاند تصاویر و فایل‌های صوتی جعلی خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌داده است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با اختلال رشد عصبی و کاهش ضریب هوشی در کودکان از 2 تا 8 سال مرتبط است.

رئیس شورای شهر تهران به انتشار لیست استخدام 4500 نفر در مجموعه شهرداری تهران در این دوره واکنش نشان داد.