یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

زائران ایرانی مدینه بعد پس از 5 روز حضور در شهر پیامبر (ص) و زیارت حرم شریف نبوی و جنت البقیع این شهر را ترک می‌کنند.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه مسافران و زائران کربلا از هم‌اکنون جهت اخذ گذرنامه اقدام و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند، گفت: امسال استفاده از برچسب جهت تمدید گذرنامه استفاده نمی‌شود.

شهردارمنطقه 2 از اجرای عملیات اصلاح هندسی میدان کتاب و تبدیل آن به تقاطع همسطح هوشمند خبر داد و گفت: این طرح با هدف ساماندهی ترافیکی معابر شهری و براساس مصوبه شورای حمل و نقل ترافیک شهر تهران اجرا می‌شود.

رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به نقش‌آفرینی این پارک در شناسایی استعدادهای برتر فناوری گفت: نخستین دوره المپیک فناوری در 5 رشته اصلی آبان 1403 در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران در پارک فناوری پردیس خبر داد.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نقشه طبقه‌بندی شده کاربری اراضی شهر تهران بر مبنای نقشه‌های هزارم را تهیه و در دسترس کارشناسان قرار داده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از آثار مهم اسناد الکترونیک اشخاص حقوقی، امکان پایش برخط و شناسایی شرکت‌های کاغذی و صوری و متعاقب آن، غیرفعال کردن این شرکت‌هاست.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده نتوانسته‌اند نقدینگی لازم برای دریافت ارز را تامین کنند، گفت: 98 درصد بازار دارویی مربوط به داروهای تولید داخل و 2 درصد مربوط به داروهای وارداتی است.

دادستان کل کشور از تأثیر مثبت استفاده از پابندهای الکترونیک در کاهش آمار جم سرقت در تهران و البرز خبر داد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص تمهیدات این سازمان به منظور آماده کردن پایتخت برای عزاداری ماه محرم توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: در سال 1402 و در پویش‌های گذشت و بخشش که برگزار کردیم، 618 مورد گذشت از قصاص، 15 هزار و 86 مورد آزادی زندانی و 524 صالح و سازش در نزاع‌های دسته‌جمعی را شاهد بودیم.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی عنوان می‌کند که گسترش شهرنشینی و به‌تبع آن ساخت‌و‌سازهای شکل‌گرفته این اقتضا را دارد که ماده (100) قانون شهرداری بازنگری و ابعاد مجهول و مبهم شیوه رسیدگی کمیسیون برطرف شود.

سخنگوی شبکه بهداشت و درمان قوچان، گفت: در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر فوت فوت پزشک قوچانی محدثه خاکپور بر اثر تب دنگی وجود ندارد و بهداشت و درمان شهرستان پیگیر این موضوع است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به خلا قانونی مدیریت پسماندهای پرتوزا پرداخته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که حدود 20 درصد از بیماران علامت‌دار خواهند بود؛ گفت: حدود 80 درصد بیماران مبتلا به این بیماری علامتی ندارند.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی برای تحقق استمرار و تحکیم مقوله نظارت بر زیرمجموعه، اتقان آرا و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی‌ها دستوراتی را صادر کرد.