پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه رویه فعلی که ما اعلام حذف شرایط مجوز را می‌کنیم اما دستگاه‌ها به نحو دیگری عمل می‌کنند اعتماد زدا است، گفت: تا زمانی که برخوردها علنی نباشد نمی‌توانیم شاهد اجرای صحیح قانون باشیم.

مشاور ارشد اقتصادی مؤسسه آلیانز و مدیر عامل سابق شرکت بانفوذ پیمکوPIMCO هشدار داد اگرچه این تمایل وجود دارد که مشکلات اقتصادی موقتی و برگشت پذیر پیش‌بینی شوند، اما این بار جهان به سمت یک تغییر اقتصادی و مالی عمیق به جای یک رکود دیگر پیش می‌رود.

در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر امارات متحده عربی در تهران بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک دو کشور در پروژه های تجاری و اقتصادی تاکید شد.

سازمان دامپزشکی با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال ورود آنفلوآنزای فوق حادپرندگان به کشور هشدار داد و خواستار واکسیناسیون مزارع مرغ مادر و گوشتی شد.

معاون رئیس جمهور غنا اعلام کرد که دولت این کشور می‌خواهد به جای دلار آمریکا، هزینه واردات نفت را با طلا بپردازد.

با توجه به برگزاری جلسه مرکز تجارت الکترونیک با کسب و کارهای حوزه لندتک، پنج تصمیم در راستای تسهیل اعطای اینماد به کسب و کارهای فعال در این حوزه گرفته شده است.

با توجه به پیگیری‌های انجام شده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سامانه مورد نیاز برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیک را تکمیل کرده است و با توجه به اعلام دولت، به نظر می‌رسد که با اجرای این طرح یارانه نقدی حذف و با کالا برگ جایگزین شود.

سقف فروش ارز بصورت اسکناس در بازار توافقی، برای اشخاص دارای کارت بازرگانی از 2000 یورو به 6000 یورو افزایش یافت.

بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص ضوابط ثبت سفارش برخی از کالاهای تولید شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابلاغ شد.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه برای حل معضل آلودگی خاک توسط آب‌شیرین کن‌ها با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان در حال ساخت دستگاه‌های آب شیرین کن سازگار با مؤلفه‌های زیست محیطی است.

بازار سرمایه در هفته‌ی آغازین آذرماه، در شرایط رکودی به سر می‌برد و زور خریداران و فروشندگان به هم نمی‌چربد و بازار رشد یا ریزش خاصی را تجربه نمی‌کند.

مقام مسئول سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با نیروهای مسلح برای تامین 5000 هکتار زمین به منظور استفاده از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مقام مسئول شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان"2 فرودگاه بین‌المللی دارای گواهینامه فرودگاهی هستند"گفت: به‌دلیل تغییر قوانین، پروسه صدور گواهینامه با تاخیر روبرو شده است.

برخی از سوء استفاده گران از بی اطلاعی مردم در خرید و فروش خودرو استفاده کرده و با شگردهایی سعی در کسب سود بالا در معاملات هستند که برای جلوگیری از بروز مشکلات مردم باید به نکات مهمی در خرید خودرو دقت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرآیند جدید و راهبردهای اصلی برنامه‌ریزی و توسعه خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و بادوام تولیدی و وارداتی در کشور را ابلاغ کرد.

مالیات بر عایدی سرمایه به دلیل کاهش جذابیت سوداگری و ایجاد حرکت سرمایه از بازارهای غیر مولد و سوداگرانه به سمت تولید، ابزاری مهم برای مقابله با پدیده سوداگری در بازارهای مسکن، خودرو، طلا و ارز است.