جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از اعزام و بارگیری 1750 کامیون به بندر امام خمینی (ره) طی امروز 13 آذرماه خبر داد.

یک کارشناس آب و محیط زیست گفت: اساسا چیزی به عنوان مجوز آبگیری وجود ندارد و این شایعه توسط یک سلبریتی بی‌اطلاع محیط زیستی طرح شده و متاسفانه مسئولان ذی‌ربط نیز تحت تاثیر فضای رسانه اسیر این اطلاعات غلط شدند و بر مسئله مجوز آبگیری صحه گذاشتند.

بیش از سه ساعت از آغاز طرح فروش محصولات سایپا گذشته و همچنان سایت فروش این شرکت مختل و متقاضیان امکان ثبت نام ندارند.

مدیر عامل ایران خودرو از عرضه سه خودرو دیگر در بورس کالا خبر داد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب نرخ‌های 70 تا 80 هزار تومانی قیمت هر پاکت سیمان، تاکید کرد: قیمت سیمان در هفته‌های گذشته نه تنها افزایش نداشته است، بلکه با کاهش نیز مواجه شده است.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در پی درخواست متقاضیان استفاده از تسهیلات قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، مهلت ارائه درخواست اولیه و بارگذاری مدارک و مستندات تمدید شد.

مراسم رونمایی سری شیائومی 13 که ابتدا قرار بود در 10 آذر برگزار شود، به‌تأخیر افتاد و حالا مشخصات مربوط به این مدل قبل‌از معرفی رسمی فاش شده است.

گواهی اعتبارسنجی اندروید شرکت‌های تولیدکننده موبایل مانند سامسونگ در گزارشاتی اعلام شده و حالا میلیون‌ها کاربر در معرض خطر بدافزارها قرار دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی از منتفی شدن وضع عوارض 100 درصدی بر صادرات محصولات جالیزی خبر داد و گفت: این تصمیم برای یک منطقه خاص یا چند محصول خاص نیست و به طور کلی اخذ عوارض برای صادرات محصولات جالیزی ملغی شد.

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 348 واحدی روبرو شد.

درحالی روند رو به رشد قیمت پلاستوفوم ادامه دارد و هر بلوک آن به حدود 500 هزار تومان رسیده که به دلیل کمیاب شدن این نهاده، کارگا‌های ساختمانی در تعطیل شدن، هستند.

رئیس سازمان بورس سه فاکتور اصلی نجات صنعت خودرو را تشریح کرد.

رئیس شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نظام برنامه ریزی برنامه هفتم مسئله محور است و متفاوت از دوره های قبل خواهد بود، گفت: آسیب شناسی برنامه ششم در حوزه بهبود محیط کسب و کار نشان می دهد که ضمانت اجرایی خوبی دیده نشد.

روزنامه آلمانی اشپیگل گزارش داد که سوئیس ممکن است اولین کشوری باشد که استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) را به منظور تضمین امنیت انرژی در زمستان امسال محدود می‌کند.

درحالی قرار بود فروش فوق‌العاده سایپا از ساعت 11 امروز آغاز شود که سایت این خودروساز دچار اختلال شده است.

برنامه افزایش ظرفیت تولید برق برای تابستان 1402، اخیرا مورد بازنگری قرار گرفته و مجموع برنامه از 7787 مگاوات، به 7889 مگاوات ارتقا یافته است.