پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 2هزار واحدی روبرو شد.

مدیر عامل فدراسیون صنایع آلمان (BDI) طی اظهاراتی اعلام کرد که از هر 4 شرکت آلمانی یک شرکت در حال بررسی امکان جابجایی محل تولید خود به کشورهای دیگر در بحبوحه بحران انرژی است.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در الگوی کشت به کالاهای اساسی و مورد نظر این وزارتخانه مشوق پرداخت می شود گفت: هندوانه مشمول مشوق های دولتی نیست و صادرات این محصول نیز مشمول عوارض صادرات آب مجازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت بهران گفت: شرکت نفت بهران در آبان ماه درخشان ترین عملکرد خود را در سالهای اخیر نشان داد و در این ماه تمام رکوردهای قبلی خود را جابجا کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تامین مایحتاج بخش تولید با طرح تامین مالی زنجیره می‌تواند ضمن حذف واسطه ها به ساماندهی وضعیت نرخ ها در بازار نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت آب گفت: در نوار جنوبی کشور محدودیتی نداریم، اما در غرب کشور و فلات مرکزی، کشت پاییزه را منوط به بارندگی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای جایگاه ایران در میان خودروسازان جهانی و افزایش تیراژ تولید ایران خودرو را به فال نیک می‌گیریم.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 544 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 17میلیون و 100 هزار تومان است.

بورس کالای ایران امروز 900 دستگاه خودروی هایما شامل هایما S 7 و S 5 روی تابلوی معاملات برد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از مکاتبه دولت با چینی ها برای فعال سازی 12.1 میلیارد یوان فاینانس قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان خبر داد.

گزیده آمارهای اقتصادی شهریورماه نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی ایران در نیمه نخست سال 1401 بالغ بر 30 درصد کاهش یافته است.

گزیده آمارهای اقتصادی شهریور 1401 نشان می‌دهد که حجم نقدینگی به 55949.3 هزار میلیارد ریال رسیده است.

نماینده عراق در اوپک اعلام کرد کشورش ظرفیت صادرات خود از بنادر جنوبی را تا 2025 به 1 تا 1.5 میلیون بشکه در روز می‌رساند.

جنگ اوکراین و تلاش آمریکا و اروپا برای قطع وابستگی به محصولات نفتی روسیه، وابستگی آنها به آسیا و خاورمیانه را بیشتر کرده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی بخشودگی مالیاتی برای اصناف آسیب‌دیده از اغتشاشات اخیر را ابلاغ کرد.

معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز دوشنبه 7 آذر 1401 با قیمت خرید 33هزار و 680 تومان کار خود را آغاز کرد.