دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضا از رفتارهای تبعیض آمیز در قبال مجرمین سرشناس انتقاد کرد.

وزیر علوم گفت: استادمحوری در دستورکار برنامه های آموزشی وزارت علوم و دانشگاهها قرار می گیرد.

نظریه‌پردازان، نوآوران و ناقدان برتر پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره معرفی شدند.

علیرضا خامسیان ضمن انتقاد از عملکرد دوره اول فعالیت جبهه اصلاحات ایران تاکید کرد: افرادی حاضر در هیئت رئیسه جبهه اصلاحات اگر بخواهند منویات حزب خود را بر جبهه اصلاحات تحمیل کنند قاعدتاً چه بخواهند و چه نخواهند در شکست این جبهه سهم بسزایی دارند.

رئیس جمهور در پیامی به اجلاسیه کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره تاکید کرد: هیات حمایت از نظریه‌پردازی، راه را برای مناظرات و گفتگوی آزاد میان دانشمندان هموار کند.

اعضای شورای نگهبان برای نخستین بار در صحن برگزاری جلسات، میزبان نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی بودند.

با پیگیری مرکز امور حقوقی بین المللی معاونت حقوقی رئیس جمهور، فرجام‌خواهی خواهان‌های آمریکایی از رأی 16 مارس 2021 دادگاه تجدیدنظر پاریس که به نفع جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود، رد شد.

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها را قابل تقدیر دانست و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌صورت جدی در دستور کار خود دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کرسی های آزاد اندیشی را از حالت مماتی که دارد باید خارج و آن را احیا کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بنا بر کلیه شواهد بررسی شده و تأیید نمایندگان دستگاه‌های امنیتی هیچ گونه تأکیدی از هیچ یک از مقامات رسمی کشور در خصوص تأیید صلاحیت آقای سلاح ورزی صورت نگرفته و نامبرده صراحتا جهت حضور در انتخابات رد صلاحیت شده بود.

رئیس دانشگاه تهران در حکمی الهام امین‌زاده را به عنوان معاون بین‌الملل این دانشگاه منصوب کرد.

هیئت عالی نظارت مجمع، مصوبه مجلس در مورد «واردات خودروی کارکرده» را مغایر سیاست های کلی ندانست و آن را تایید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد که کمیسیون اقتصادی به مسئله اعطای تسهیلات کلان به کارکنان بانک‌ها ورود کرده و جلسه‌ای نیز با مسئولان مربوطه داشته و این جلسات ادامه خواهد داشت.

میتینگ سالانه مجاهدین خلق روز گذشته در مقر این گروهک در اورسوراواز در شمال پاریس با حضور مسئولان ضد ایرانی دولت سابق آمریکا برگزار شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اکنون که بخشی از فعالیت‌های مجازی تروریستی منافقین تعلیق شده مشخص گردید که خیلی از حساب‌ها و صفحاتی که آتش‌بیار اغتشاشات و ناامنی بودند ریشه در گنداب نفاق داشتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره کارنامه غیرقابل دفاع بانک ها در اعطای وام ساخت مسکن و قابل دفاع نبودن قانون جهش تولید مسکن پرداخت.