جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت گفت: سران سه قوه مصوب کردند عوارض گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از چهار درصد به یک کاهش یابد که اقدامات ما موجب تأمین دارو به میزان کافی خواهد شد.

معاون امور اداری و استخدامی رئیس‌جمهور گفت: تغییر ساعت کاری از 6 صبح الی 1 بعد از ظهر با مجوز سران قوا بود.

وزیر ارشاد گفت: برآوردهای دقیق ما براساس سامانه‌های ثبت حضور افراد نشان می‌دهد 25 میلیون ایرانی در برنامه‌های فرهنگی و هنری در بهار 1402 شرکت کردند.

وزیر نفت گفت: فاز 11 پارس جنوبی که در نقطه صفر مرزی قرار دارد به همت دولت سیزدهم با دستور جناب رئیس جمهور دیشب با موفقیت نصب شد و ظرف چند هفته آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه با اشاره به پیشنهادات در حوزه انرژی گفت: یکی از پیشنهادات مربوط به تشکیل معاونت راهبردی مدیریت انرژی است تا با انسجام بخشی تمام ساختارها، عقب‌ماندگی در حوزه مدیریت مصرف جبران شود.

وزیر اقتصاد گفت: قانون مالیات مشاغل و اصناف نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و با توافقات خوبی که با اتاق اصناف داشتیم، به تمام شکایات اصناف رسیدگی خواهیم کرد.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

نماینده مردم گرگان در مجلس از ثبت اموال نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط قوه قضاییه خبر داد.

ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی امروز پایان می یابد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: به بیان توضیحاتی درباره نحوه عملکرد بانک ها برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن و عمل به قانون جهش تولید مسکن پرداخت و گفت: بانک ها همکاری لازم برای اعطای وام ساخت مسکن را ندارند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما در هزار و 500 کیلومتر از مرز‌های کشور حضور داریم تا امنیت برقرار باشد و مردم با خیال راحت به زندگی خود بپردازند، مرز‌های کشور به تجهیزات نوین مجهز هستند و مداوم پایش می‌شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره میزان اثرگذاری ارتباط با کشور ونزوئلا و ایجاد پالایشگاه های فراسرزمینی در شکسته شدن رکورد صادرات نفت خام پرداخت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تاکید کرد: گروهک مزدور منافقین هم اکنون بیش از گذشته به دریوزگی افتاده‌اند تا جاییکه هیچ دولت اروپایی حاضر به پناه دادن به آنها نیست و مصداق از «اینجا رانده و از آن جا مانده» شده‌اند.

امیر قطر، نخست وزیر عراق و رئیس دولت امارات متحده عربی در تماس‌های تلفنی فرا رسیدن عید سعید قربان را به رئیس جمهور و مردم کشورمان تبریک گفتند.

رئیس جمهور کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات را مامور کرد تا گلایه‌های مردم درباره کندی اینترنت را بررسی و حداکثر تا یک‌ماه آینده نتیجه بررسی و راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم را ارائه کند.

رئیس مجلس تأکید کرد: ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل برای توسعه همه‌جانبه مناسبات به ویژه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی وجود دارد.