سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

جعفر علیان نژاد دریادداشتی به نقد یادداشت اخیر محمدرضا تاجیک پرداخته است.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: «اصلاح قانون انتخابات» به رعایت حقوق داوطلبان و مردم کمک می‌کند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با نصب بنرهایی مقابل سفارت فرانسه به انعکاس اخبار حوادث اخیر این کشور از سوی رسانه های غربی واکنش نشان داد.

بیست و سومین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای دقایقی پیش به میزبانی دهلی‌نو و به شکل ویدئوکنفرانسی آغاز شد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طبق اعلام آمار مرکز آمار درباره تورم خرداد امسال، برای اولین بار تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده در این ماه 12 درصد در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته که حاکی از خروج از سیکل افزایش قیمت پس از اصلاح ارز ترجیحی است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از حذف موضوع «محاسبه میانگین حقوق بازنشستگی برمبنای پنج سال آخر خدمت کارکنان دولت» از لایحه برنامه هفتم در این کمیسیون، خبر داد.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای دفاعی و نظامی نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

بیمارستان 96 تختخوابی نبوت نیروی دریایی کنارک با حضور فرمانده کل ارتش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

معاون اول رئیس جمهور در دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: گام‌های مثبتی جهت رفع موانع بانکی و تکمیل خطوط ترانزیتی برداشته شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از موافقت اعضای کمیسیون متبوعش با طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت گزارش کمیسیون در این باره برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران در خصوص خدشه به مدارک این پردیس گفت: روند سختگیرانه دانشگاه تهران در پذیرش دانشجوی بین الملل در این پردیس هم وجود دارد.

کنگره آمریکا اعلام کرده است که برای بخشی از تحقیقات خود درخصوص ابعاد پنهان مذاکرات هسته ای آمریکا، رابرت مالی و برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا را نیز احضار می‌کند

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ادعای اخیر مهدی نصیری درباره مراسم برائت از مشرکین پاسخ داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به همسر شهید باب‌الخانی درباره مطالبه تصویب لایحه عفاف و حجاب گفت: حتی یک روز در تصویب قانون عفاف و حجاب تأخیر نخواهیم داشت و به زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.

دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در بیانیه ای اقدام موهن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

رئیس جمهور گفت: راه‌حل همه مسائل در داخل کشور است و باور داریم مسائل و چالش‌ها به دست توانای مردم برطرف می‌شود و برای حل هیچ مسئله‌ای چشم به بیگانه نداریم.