دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در جایگاهی قرار دارد که باید استقلال و بی‌طرفی‌اش حفظ شود. از رفتارها و برخوردهایی که شورای نگهبان را در معرض اتهام قرار می‌دهد باید به طور جد دوری کرد.

جشن بزرگ عید سعید غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت با حضور وزیر علوم، معاونان و مشاوران وی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ساختمان ستاد این وزارت برگزار شد.

دبیرعلمی چهاردهمین دوره جشنواره فارابی گفت: در جشنواره پانزدهم بخش دیپلماسی علمی در علوم انسانی و اسلامی اضافه خواهد شد و در تعامل با معاونت پژوهشی وزارت علوم حمایتی با اعتبار 100 میلیون تومان برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه 22 تهران گفت: در یک همکاری مشترک بین شهرداری تهران و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، محله کوهک در منطقه 22، 8500 متر مربع با 680 واحد به عنوان مسکن نخبگان در نظر گرفته شده است.

معاون تحقیقات و حقوق شهروندی معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به منشور سازمان ملل، ادعاهای آمریکا درباره حقوق بشر را متناقض و خلاف واقع خواند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وقتی جشنواره معتبری مانند جشنواره فارابی وجود دارد و سیستم داوری معتبری دارد نباید جشنواره و یا سایر جشنواره ها در حوزه علوم انسانی برگزار شود.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش پرچم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا به اهتزاز درآورده است، گفت: نیروی دریایی ارتش هر کجا که لازم باشد قاطعانه در برابر ابرقدرت‌ها می‌ایستد.

سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر روز به دنبال تولید و تولد قدرت است و هر روز فناوری و تکنولوژی جدیدی را مطابق با صحنه‌های رزم طراحی و تولید می‌کند.

معاون عملیات سپاه با بیان اینکه بهداری رزمی نزسا در بین نیروهای سپاه، منطقه و محور مقاومت می‌درخشد، گفت: نگاه راهبردی که در این مجموعه وجود دارد قابل تعمیم به بهداری رزمی سایر ارتش‌های منطقه است.

در جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور «ارتقاء مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی» ذیل معاونت مذکور موافقت گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ضرورت دارد ماهیت واقعی آمریکا و مدعیان حقوق بشر برای افکار عمومی به ویژه جوانان تبیین و بازگو شود تا تحت تاثیر فریب رسانه‌ای و جنگ روانی تبلیغاتی آمریکا و غربگرایان داخلی قرار نگیرند.

رئیس جمهور به‌عنوان عضو اصلی جدید سازمان همکاری‌های شانگهای در اجلاس سران این سازمان سخنرانی می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای معامله‌گری آمریکاست، گفت: آمریکایی ها معتقدند حقوق بشر آن چیزی است که بتواند منافع آنها را تامین و تضمین کند.

چهارمین نشست تخصصی از سلسله نشست‌های هم اندیشی درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان صاحب‌نظر حوزه زنان و خانواده و رئیس مجلس برگزار شد.

جانشین سازمان صنایع دریایی گفت: هم اکنون در جنوب کشور، همکاران ما مشغول به آب اندازی یکی از سازه‌های دریایی ساخته شده توسط وزات دفاع هستند که انشاءالله بعد از تست‌های لازم، خبر های خوبی به مردم خواهد رسید.

در راستای بررسی وضعیت تغذیه و خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های کشور دبیرخانه طراحی الگوی نوین تأمین مالی تغذیه و خوابگاه دانشجویی تشکیل شد.