جمعه 21 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

فرمانده ارتش گفت که یگان‌های شناور نیروی دریایی در آب‌های آزاد در حال دفاع از منافع ایران هستند، یگان‌های نیروی زمینی در مرزهای کشور با آمادگی کامل مستقرند، پدافند هوایی شبانه‌روز در حال رصد و پایش فضای کشور است و نیروی هوایی دائماً در حال گشت است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: بر اساس تصمیم هئیت رییسه مقرر شد برای مدتی اعتراضات با مدیریت دانشکده ها و با هماهنگی آنها برگزار شود.

پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج با اعتبار 850میلیارد تومان توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

گزارش هیئت اعزامی به سیستان و بلوچستان در چهار محور «آزادی دستگیرشدگانی که جرم سنگین و مؤثری مرتکب نشده بودند»، «برخورد قاطع و بدون تسامح با خاطیان»، «رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان»، «اعطای عنوان "شهید" به جان‌باختگان بی‌گناه» تقدیم رهبر انقلاب شد.

ابراهیم علیزاده یکی از سرکردگان کومله به افشای نامه محرمانه عبدالله مهتدی سرکرده حزب رقیبش واکنش نشان داد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: لایحه جامع انتخابات با امضای مقام عالی وزارت تقدیم معاون اول ریاست جمهوری شده و انتظار می‌رود با تایید نهایی این لایحه در هیات دولت و مجلس بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات صورت دهیم.

محمدرضا غلامرضا ارتقای مشارکت سیاسی در انتخابات را مهم‌ترین رویکرد دولت دانست و گفت از هم‌اکنون باید زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری با شکوه دو انتخابات سال آتی، فراهم کرد.

سخنگوی کمسیون اصل نود گفت: در جلسه کمسیون با مسئولان سازمان ثبت بر ضرورت راه اندازی سامانه املاک و اسکان با همکاری مشترک وزارت راه و سازمان ثبت در نحوه ارائه اطلاعات به وزارت راه تاکید شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت صیانت از سلامت نظام اداری، نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها، حضور سرزده در ادارات و ارتباط بی‌واسطه با ارباب رجوع را از جمله راهکارهای تامین سلامت اداری دانست که رضایت عمومی را در پی خواهد داشت.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و هفته مجلس گفت: مهم‌ترین دلیل توفیق شهید مدرس (ره) در انجام وظایف نمایندگی نداشتن ترس و طمع بود.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در تذکرات شفاهی خود به موضوعاتی همچون وضعیت تورم و افزایش قیمت ارز و طلا و همچنین وضعیت استخدامی و حقوق پرستاران پرداختند که در این گزارش می‌خوانید.

رئیس جمهور گفت: همانگونه که پرستاران همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا یک بیمار غیر از سختی و درد بیماری، مشکل دیگری نداشته باشد، دولت نیز خود را موظف می‌داند که به مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری رسیدگی کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد ساخت مسکن ایثارگران گفت که زمین و پروانه رایگان است و پس از پیشرفت 30 درصدی تسهیلات داده خواهد شد.

وزیر کار در خصوص آینده یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی گفت که استفاده از کالابرگ اختیاری است.

وزیر ارتباطات خبر داد که رکورد ترافیک اینترنت در شب گذشته شکسته شد.

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد که فروش‌های نفتی در ماه گذشته نسبت به ماه مهر افزایش خوبی داشته است و وضعیت منابع ارزی نیز رو به بهبود است.