دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تا پایان سال 1402 همه کارکنان این نیرو صاحب منزل سازمانی شوند و در حوزه منازل شخصی تا پایان سال 1403، همه کارکنان قبل از بازنشستگی دارای منزل شخصی خواهند شد.

فراکسیون زنان مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: صاحبان سلاح‌های کشتار جمعی که بزرگ‌ترین زندان‌های طول تاریخ جهان را اداره می‌کنند، کشورهایی که در آن‌ها میان سفید‌پوست‌ها و رنگین‌پوست‌ها تبعیض بیداد می‌کند، امروز داعیه دفاع از حقوق بشر دارند.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته‌ای که گذشت جلساتی داشتند و موضوعاتی همچون وضعیت بانک‌ها، حوادث اخیر در کشور، وضعیت مصرف انرژی و شرایط مددجویان نهاد‌های حمایتی را بررسی کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس‌جمهور چین و هرکس دیگری بداند که ما در عرصه تمامیت ارضی با هیچ کسی رودربایستی نداریم و قاطع برخورد می‌کنیم.

نمایندگان مجلس در این هفته 3 روز جلسه علنی داشتند که در این جلسات موضوعات مختلف را بررسی و به تصویب رساندند.

رئیس جمهور به طرح موضوع قیمت‌گذاری دستوری از سوی فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: این حرف صحیحی است که قیمت‌گذاری دستوری کارآمد نیست، اما نه با ضرر تولیدکننده موافقیم و نه به اجحاف در حق مصرف‌کننده.

در پی انتشار نقل قولی از وزیر کشور در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فیلترینگ کامل فضای مجازی، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور ضمن تکذیب این نقل قول اعلام کرد که «وحیدی» در هیچکدام از صحبت‌های خود بحثی درباره فیلترینگ فضای مجازی مطرح نکرده است.

دولت قبل در سال 92 دلار را در کانال 3 هزار تومان تحویل گرفت و با 630 درصد افزایش در کانال 27 هزار تومان تحویل داد.

فراکسیون زنان مجلس در بیانیه‌ای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را رفتاری کاملا سیاسی و حرکتی بدعت‌گونه و ظالمانه توسط آمریکا و کشورهای اروپایی دانست که خود بیشترین نقش را در استثمار زنان و کالایی‌شدن آن‌ها دارند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس به تشریح جزییات بازدید اعضای این مجمع از شهرک ولی عصر (عج) منطقه 18 و برگزاری نشست به منظور رفع مشکلات مردم این منطقه پرداخت.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی به بهانه سالروز صدور فرمان هشت ماده ای امام (ه) طی یادداشتی به بررسی ابعاد مختلف این فرمان که خطاب به قوه قضاییه و ارگان‌های اجرایی کشور صادر شده بود، پرداخت.

متخصصان مرکز طراحی شبیه ساز شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) موفق به طراحی و تولید نخستین دستگاه فوق پیشرفته کنترل فوران حفاری کشور شدند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس برای اصلاح قانون «برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو» گفت: بر اساس این مصوبه زمان حضور پزشکان عمومی در مناطق محروم از 21 سال به 10.5 سال و پزشکان متخصص از 12 سال به حدود 7 سال کاهش می‌یابد.

امیر سرتیپ حاتمی از دستاوردها و نوآوری‌های دفاعی نیروی پدافند هوایی ارتش بازدید کرد.

از نخستین روزهایی که ناآرامی‌ها و اغتشاشات در کشور به وجود آمد، صفحاتی به نام «جوانان محلاتِ» شهرهای بزرگ و جوانان دیگر شهرها و شهرستان‌های کشور در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام و توئیتر به وجود آمد.

عضو کمیسیون انرزی مجلس از ماموریت این کمیسیون به دولت و وزارت نفت برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی ها در کشور خبر داد.