جمعه 21 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد که تنها 10 درصد دستگاه‌ها قانون هوای پاک را اجرا می‌کنند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سازو‌کار اسقاط خودرو را تعیین تکلیف کردند.

وزیر کشور گفت: در دستور کار ما است که هر کس در اتفاقات اخیر دچار خسارتی شده و شکایتی دارد، اعلام کند.

عزت‌الله ضرغامی گفت: من با جمعی از افرادی که گرایش‌های سیاسی مختلف دارند، جلسات نسبتاً ثابتی داریم. دور هم می‌نشینیم راجع به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی صحبت می‌کنیم.

سخنگوی دولت خبر داد که سومین جلسه مشترک اعضای دولت با نمایندگان مجلس هفته آینده برگزار خواهد شد.

وزیر نفت خبر داد که مطالبات و معوقات فروش گاز به عراق دریافت شد.

معاون اجرایی دولت سیزدهم خبر داد که آیت‌الله رئیسی فردا برای افتتاح طرح آبرسانی به سنندج و دیدار با علما، نخبگان و مردم به استان کردستان خواهد رفت.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز پیشنهاد داد که بررسی بودجه سال آتی بدون ارائه برنامه هفتم توسعه انجام شود که رئیس مجلس این موضوع را برخلاف قانون دانست.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه دشمنان به دنبال سواستفاده از اعتراضات و تبدیل آن به اغتشاشات هستند، گفت: باید مسیری پیش‌بینی شود تا از اعتراض‌ها صیانت شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اگر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی حقوق کارکنان را افزایش دادیم، سربازان نیز بخشی از همین مردم هستند و هزینه‌های آنها نیز افزایش یافته است بنابراین حقوق آنها نیز باید افزایش یابد.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده محلات درباره خلاف قانون بودن دریافت آبونمان از مشترکان مخابرات عنوان کرد: کمیسیون صنایع باید به این موضوع رسیدگی کند.

رئیس مجلس گفت: مجلس یازدهم اولویت خود را در درجه اول به اقتصاد و در درجه دوم به برخی مسائل زمین مانده فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه شریف از برگزاری برخی تجمعات در این دانشگاه انتقاد کرد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی 14 نماینده غایب و متاخر جلسه علنی امروز مجلس را قرائت کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی از اعضای تیم ملی فوتبال تشکر و قدردانی کرد.