جمعه 21 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

معاون اول رییس جمهور با اشاره به روابط نزدیک و مستحکم تهران - بغداد گفت: امنیت، اقتدار، ثبات، تمامیت ارضی و نقش منطقه ای و بین المللی عراق از اهمیت ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و امیدوارم شاهد پیشرفت دولت و ملت این کشور باشیم.

یک پژوهشگر مسائل سیاسی طی یادداشتی با طرح این سوال که "با چه ملاکی می‌توان گفت صدایی که می‌آید، صدای مردم است؟" نوشت: آیا اگر این صدا بلند بود می توان گفت، صدای خیل بیشتری از مردم است و بعد نتیجه گرفت هرچه صدا بلندتر باشد، پس مردمی‌تر است؟

بعد از آنکه چند خبرنگار وابسته به رژیم صهیونیستی در تهیه گزارش از قطر ناکام ماندند و با برخورد مردم و گردشگران از کشورهای مختلف روبرو شدند، فعالیت نیروهای سایبری وابسته به موساد درجهت حاشیه سازی برای جام جهانی شدت گرفته است.

پیام محرمانه عبدالله مهتدی از صفحه اینستاگرامی و سایت اینترنتی جناح رقیب (عمر ایلخانی‌زاده) حذف شد.

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه طبق قانون اساسی به هیچ طرفی اجازه استفاده از خاک عراق برای برهم زدن امنیت ایران را نمی دهیم، گفتند: تنها راه‌حل این است که دولت مرکزی عراق اقتدار خود را به آن مناطق نیز گسترش دهد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از افزایش تعداد 40 نماینده به نمایندگان فعلی در 22 استان خبر داد

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراقی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق، روابطی متفاوت و ممتاز است و تقویت و تعمیق روابط دوجانبه باید به گسترش و ارتقای سطح تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای استقرار هر چه بیشتر صلح و ثبات در منطقه و جهان بیانجامد.

نشست دو روزه‌ی شورای ائتلاف با سخنرانی قالیباف، طائب و حدادعادل برگزار می‌شود.

جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تعطیلی روز چهارشنبه در صورت صعود تیم ملی فوتبال از مرحله گروهی، شدند.

هیأت اعزامی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در آبادان از مرز آبی اروند در مجاورت شهر فاو و تا دهانه خلیج فارس بازدید کردند.

آقای محمد فاضلی یادداشتی با عنوان «تیم ملی چه کسی؟» نوشته است. دومین شماره تحلیل تحلیل‌ها به بررسی این مطلب ایشان می‌پردازد.

رئیس جمهور گفت: امنیت، صلح و ثبات منطقه باید توسط نیروهای منطقه ایجاد شود و حضور بیگانگان در منطقه امنیت‌ساز نیست و بلکه خود مشکلی بر مشکلات ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به دستگیری تعدادی از سرشبکه‌های رسانه معاند ایران‌اینترنشنال گفت: این افراد با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در ارتباط بودند.

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی خود به موضوعاتی همچون افزایش قیمت ارز و طلا، افزایش حقوق پرستاران و اسقاط خودرو پرداختند که در این گزارش می‌خوانید.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: وزارت بهداشت مکلف شده تا برنامه زمان‌بندی بازگشت مابه التفاوت افزایش قیمت آن دسته از داروهایی که مواد اولیه آن با ارز ترجیحی تهیه شده ولی با نرخ‌های جدید به فروش رسیده را تا پایان سال جاری به کمیسیون اصل نود اعلام کند