سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

حضور نازنین بنیادی در نشست شورای امنیت موجب شد تا برخی از فعالان ضدانقلاب از وی بعنوان نخست وزیر آینده ایران نام ببرند! ادعایی که موجب تمسخر بخش دیگری از اپوزیسیون شد.

شماره سیصد و شصت و پنجم هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «آزادسازی جهان از سلطه شیطان» منتشر شد.

آقای عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان که بعضاً با تحریکات خود به ناامنی در سیستان و بلوچستان دامن زده، خواستار برگزاری رفراندوم در جمهوری اسلامی شده است.

رئیس ایرانی پارلمان نروژ که سال گذشته گفت نروژ سرزمین من است، این روزها در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران و اغتشاشگران تکاپوی بسیاری دارد.

فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش از یگان‌های مرزی مستقر در جنوب‌شرق کشور بازدید کردند.

نماینده کرج در مجلس با اشاره به اتفاقات روز گذشته در این شهر گفت: اینها نه اعتراض است و نه حتی اغتشاش، محاربه با امنیت مردم است، این جنایت‌های بی‌رحمانه، یک هدف یعنی جنگ داخلی، خونریزی، کشتار و ویرانی ایران را دارد.

رسانه‌های فارسی‌زبان ناخواسته اعتراف کرده‌اند که جمعیت گسترده مردم در شهرهای مختلف با دعوت حکومت به خیابان‌ها آمدند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه رژیم کانادا اخیراً حامی حرکتی غیرقانونی برای عرفی کردن خشونت علیه مراکز دیپلماتیک ایران در سطح جهان بوده است، گفت: آنها که در خانه‌های شیشه‌ای نشسته‌اند باید مراقب باشند که به دیگران سنگ‌پراکنی نکنند.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته جلساتی داشتند که موضوعات مختلفی را بررسی و مصوباتی داشتند که در این گزارش می‌خوانید.

نمازجمعه امروز تهران در حالی برگزار شد که جمعیت بسیاری از مردم در خیابان‌های اطراف صف تشکیل دادند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: آمریکا از فتنه‌ها و آشوب‌ها چند هدف قابل ذکر داشت که یکی از آنها دامن زدن به مسائل قومیتی و راه انداختن جنگ داخلی بود.

ارتش در بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان روز استکبارستیزی آمادگی خود را برای مقابله با استکبار جهانی در تمامی عرصه‌های دفاع از انقلاب و نظام اعلام کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان می‌دانند که ما حتماً نتیجه اقدامات مداخله‌جویانه و شرارت‌افروز آن‌ها را پاسخ خواهیم داد اما الان نمی‌توانیم بگوییم کجا و چگونه این اقدام را انجام خواهیم داد.

"ثبات و امنیت ایران" به خط قرمز آمریکا تبدیل شده و کاخ سفید از طریق عوامل خود تلاش می‌کند تا این ثبات و آرامش را به چالش بکشد، اما به مقصدی جز بن‌بست نخواهد رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره زمان تقدیم لایحه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

نمایندگان مجلس این هفته 3 روز جلسه علنی داشتند که خلاصه موضوعات و مصوبات نمایندگان در این جلسات را در این گزارش می‌خوانید.