سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

عطاءالله مهاجرانی توضیحاتی درباره دلیل شرکت نکردن در برنامه‌های بی بی سی فارسی ارائه کرد.

رئیس جمهور مواد مخدر را مهمترین معضل و آسیب اجتماعی کشور دانست و بر تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورزی با حضور کارشناسان خبره و دلسوز برای بازنگری‌های لازم در روند مبارزه با مواد مخدر و ارائه شیوه‌های موثرتر در بخش‌های مختلف مقابله با این معضل تاکید کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم پرتلاش و پرهیزگار حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباسعلی اختری را تسلیت گفتند.

شورای اجرایی گروه بین المجالس کشورمان در نامه‌ای خطاب به رئیس پرتغالی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) ضمن اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز خواستار محکومیت رسمی این اقدام تروریستی از سوی این اتحادیه شد

رئیس جمهوردر دیدار وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسیر پیشرفت، عدالت و مقاومت را با قوت ادامه خواهد داد، تصریح کرد: تلاش برای بی‌ثبات کردن ایران، جلوه‌هایی از عصبانیت و استیصال دشمن از تحقق اهدافش در ایران و منطقه است.

رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتخاب «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» به ریاست جمهوری فدراتیو برزیل تصریح کرد: امیدوارم در دوره تصدی این مسئولیت توسط جناب‌عالی، شاهد پیشرفت و گسترش روزافزون همکاری‌های دو کشور باشیم.

شهید آرمان علی‌وردی شامگاه 4 آبان در اغتشاشات خیابان اکباتان مورد ربایش قرار گرفته و به طرز فجیعی به شهادت رسید.

3 نفر از عناصر فعال در اغتشاشات اخیر که در قالب "شهروند - خبرنگار" با موسسه آمریکایی (توانا تک و شبکه سعودی اینترنشنال) همکاری می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

«آرتین سرایداران» کودک خردسال بازمانده از حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ ظهر امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با حکم رئیس جمهور به سمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان منصوب شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به معضل کمبود برخی اقلام دارویی در کشور به ویژه آنتی بیوتیک‌ها گفت: سوءمدیریت و ترک فعل در این موضوع برای اعضای کمیسیون محرز است و در جلسه به وزیر بهداشت، تذکر داده شد.

رئیس جمهور گفت: تلاش دشمن ایجاد مانع برای فعالیت و خدمت‌رسانی دولت به مردم است، اما دولت مصمم است مسیر خدمت و پیشرفت را با قوت ادامه دهد و این حرکت با آشوب‌ها و فضاسازی‌ها متوقف نمی‌شود.

نماینده مردم ماکو در مجلس در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی گفت: تهیه نان امروز به مشکل اصلی تبدیل شده است و در حوزه انتخابیه اینجانب مردم حدود یک تا 4 ساعت وقت خود را صرف تهیه نان می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نماینده مردم شیراز و زرقان به رئیس جمهور درباره لزوم رسیدگی به افزایش قیمت داروها را قرائت کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارکنان دولتی گفت: آن‌چه با کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس توافق کردیم را قبول داریم؛ در صحن مجلس نیز مواردی تصویب شد که مورد قبول ما و کمیسیون مجلس نبود و نتیجه باید در شورای نگهبان تعیین تکلیف شود.

نماینده البرز در مجلس گفت: دادستان کل کشور می‌تواند در موضوع واردات داروهای بی‌تاثیر در درمان کرونا و بعضا آلوده و دارای عوارض، ورود کند.