یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد که از اغتشاشات در ایران حمایت کرده و گفته پشتیبان آن‌هاست، در خصوص وضعیت حمید نوری در زندان‌های سوئد می‌گوید: «در دموکراسی واقعی دستگاه قضایی مستقل است و ما هیچ دخالتی نخواهیم کرد.»

فرزند «حمید نوری» زندانی ایرانی در بند سوئد گفت: به دلیل شکنجه‌های اعمال شده، چشم پدرم به شدت ضعیف شده و گوشش نیز بر اثر ضرب و شتم در زندان آسیب دیده است.

رئیس‌جمهوری گفت: تلاش مضاعف مسئولان اجرایی، اقتصاددانان و نخبگان در پیشبرد امور و رفع مشکلات و انجام پیش‌بینی لازم برای تامین به موقع نیازهای کشور را از جمله راهکارهای موثر برای مقابله با دشمن در جنگ ترکیبی است.

عضو هیات رئیسه مجلس نامه تقدیر 150 نماینده از رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای احیای حق شاغلان و بازنشستگان مناطق جنگی را قرائت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نماینده ارومیه به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مبنی بر لزوم رعایت عدالت در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر را قرائت کرد.

وزیر ورزش گفت: استقبال کم از خرید بلیط جام جهانی را بررسی می‌کنیم.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت عالم پارسا حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدجعفر طباطبایی از اساتید حوزه علمیه خراسان و امام جماعت حرم مطهر حضرت رضا (ع) را تسلیت گفت.

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در حمایت از محمدهادی زاهدی‌وفا بیانیه ای صادر کردند.

رئیس جمهور طی تماس تلفنی با خانواده شهید سید روح‌الله عجمیان شهادت مظلومانه وی را تبریک و تسلیت گفت و از آنها دلجویی کرد.

نماینده خرم‌آباد گفت: استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی در یک جنگ ترکیبی، تمام خباثت خود را در قالب امپراتوری دیکتاتوری رسانه‌ای به میدان آورده و یک جنگ شناختی تمام عیار را آغاز کرده که حتی الامکان حقیقت، بیان و روشن نشود.

معاون دیوان محاسبات کشور از هیأت کره جنوبی برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر نفت: همین هفته‌ها اولین کیفی‌سازی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه‌های کشور به میزان روزانه 16 میلیون لیتر گازوئیل خواهیم داشت.

وزیر کار گفت: در دو سه هفته گذشته حسب تاکیدات رئیس‌جمهور بخشی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی تقریباً نزدیک به 110 هزار میلیارد تومان از دولت و سهام شرکت‌ها واگذار شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد که قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال 1402 افزایش نمی‌یابد.

وزیر اقتصاد گفت: به جای اینکه حرف از اختلاف بین قوا گفته شود، کمک شود تا لایحه دوفوریتی که در آذر 1400 در خصوص اموال تملیکی از دولت به مجلس ارسال شد، اعلام وصل شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به‌دنبال ایجاد آرامش در بازار ارز است و سیاست‌های لازم را اتخاذ کردیم و ابزارهای لازم را هم داریم تا این کار را انجام دهیم.