یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

وزیر اقتصاد گفت: به جای اینکه حرف از اختلاف بین قوا گفته شود، کمک شود تا لایحه دوفوریتی که در آذر 1400 در خصوص اموال تملیکی از دولت به مجلس ارسال شد، اعلام وصل شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به‌دنبال ایجاد آرامش در بازار ارز است و سیاست‌های لازم را اتخاذ کردیم و ابزارهای لازم را هم داریم تا این کار را انجام دهیم.

سخنگوی دولت خبر داد که در جلسه امروز هیات دولت مصوب شد تا دولت بدهی‌هایش به طلبکاران را با واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام تسویه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همکاری با رسانه‌های تروریستی حتماً در قانون با محرومیت و مجازات روبرو است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی از موافقت دولت با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای کارمندان در شهرستان‌ها خبر داد که با تایید مجلس تعطیلات پایان هفته کارمندان در شهرستان‌ها دو روزه خواهد شد.

شبکه ایران‌اینترنشنال در 50 روز گذشته با 25 چهره تجزیه‌طلب بیش از 120 بار مصاحبه کرده است که ماهیت تروریستی این شبکه را افشا می‌کند.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ایرانشهر، گفت: روز یکشنبه آن نماینده 2 دقیقه فرصت داشته و آن 2 دقیقه تمام شده و میکروفن این نماینده قطع می شود.

نمایندگان مجلس برای حل موانع قانونی دریافت وام ازدواج، با دو فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده موافقت کردند.

رئیس مجلس گفت: مرکز قانونگذاری حتما مجلس است و قانونی که مجلس وضع کرده قابل لغو نیست به جز اینکه تغییر آن قانون در خود مجلس انجام شود.

رئیس مجلس گفت: در جلسه سران قوا موضوع برنامه پنج‌ساله مطرح شد و رئیس جمهور در جریان این موضوع هستند، از این رو تا برنامه هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

6 دیدار هیات ایرانی و یک یادداشت تفاهم در دومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهان در برزیل صورت گرفت.

نمایندگان مجلس مقرر کردند تا احکام و جداول لایحه بودجه سالانه کشور جداگانه بررسی شود که براساس آن دولت نیز مکلف به ارائه بخش اول لایحه بودجه حداکثر تا 15 آبان ماه هر سال شد.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سفر برخی اعضای این کمیسیون به کشور آذربایجان روایتی از تقاضای خرید گاز ایران توسط وزیر نفت یکی از کشورهای اروپایی در حاشیه این سفر بیان کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه رد خصوص پیشرفت‌های نظامی گفت: ما راهکارهای میا‌ن‌بر را پیدا کردیم و از این مسیر به نتایجی رسیدیم که برای دشمنان ما به چالش تبدیل شده است.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده خمینی شهر با بیان اینکه مجلس نماد وحدت بحث های قومیتی و مذهبی و ادیان است، گفت: هرگونه وحدت شکنی آب به آسیاب دشمن ریختن است که به این نکته باید دقت کنیم.

نماینده خمینی شهر با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران تنها حاکمیتی است که نوع حاکمیت خود را به رفراندوم گذاشته است، گفت: 13 آبان رفراندومی دیگر بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران بود.