جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

اولین نشست خبری مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم به گزارشی از ساخت سریال‌ها و پاسخ دادن به شکستن انحصار، حواشی سریال «پایتخت» و «87 متر»،‌کارهای الف ویژه، بررسی نظام پخش و بسیاری از موارد دیگر گذشت.

ارنستو ویلگاس پولژاک وزیر فرهنگ ونزوئلا به همراه سفیر و همکاران خود با حضور در ساختمان کتابخانه ملی، با علیرضا مختارپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماهنگ «ایران دخت» روایتی از رشادت قهرمانان ایرانی؛ از آریو برزن تا حاج قاسم سلیمانی است.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی نگاهی انداخته است به آثاری که در سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر در هفته گذشته، از فروش حدود 14 میلیارد ریالی خبر می‌دهد.

آمادگی سفر حج | حجت الاسلام اکبری معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران توضیحاتی را درباره آمادگی زائران برای سفر به بیت‌الله الحرام بیان کرد.

با حکم رئیس مرکز سیمرغ، فضل‌الله شریعت‌پناهی به عنوان مدیر تولیدات غیرنمایشی این مرکز منصوب شد.

همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) مجتبی امینی تهیه کننده این سریال به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این پروژه فاخر پرداخت.

مهدی نقویان در جریان نشست خبری مرکز سیمافیلم به آمار سریال‌های آماده، در حال تولید و پیش تولید رسانه ملی اشاره کرد.

مستند «مهمانان درب شماره 17» همراه با روایتی از حضور گردشگران غیرمسلمان در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) امشب از تلویزیون پخش خواهد شد.

میکائیل دیانی، معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوان ایران، بومی‌گرایی در ژانر را به معنای تلفیق ژانرهای سینمایی با مفاهیم، موضوعات و بسترهای فرهنگی اجتماعی، اقلیمی و جغرافیایی و تجربه زیسته ایرانی عنوان کرد.

ثبت‌نام در دوازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن تا 31 خرداد ادامه دارد.

جدیدترین قسمت از مجموعه «سریع و خشن» در اولین هفته اکران خود «نگهبانان کهکشان» را پشت سر می‌گذارد و 67 میلیون دلار فروش می‌کند.

پژمان بلورچی آهنگساز و نوازنده سنتور برای موزیک ویدئو «رقص طبیعت» جایزه بین المللی آکادمیا آمریکا را دریافت کرد.

درباره اهمیت فرزند «دختر» و جایگاه والای او نزد خداوند متعال با احادیث متعددی مواجه هستیم. این احادیث در یک دسته‌بندی کلی در محورهای «فضیلت معنوی دختر نسبت به پسر»، «ویژگی‌های منحصر به فرد دختر» و مسائل مربوط به تربیت دختر قرار دارند.

الهه رضایی مجری کودک تلویزیون به خبرهایی درباره حضورش در آگهی‌های بازرگانی واکنش نشان داد و به این نکته اشاره کرد با تبلیغ مرتبط به کودکان مشکلی ندارم اما با ساخت برنامه کودک صرفاً با اسپانسر مشکل دارم.