یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

دانشنامه قرآنی محیط زیست طبیعی به آن دسته از مدخل‌های مرتبط با محیط زیست طبیعی می‌پردازد که به گونه‌ای در قرآن کریم و منابع تفسیری بازتاب یافته‌اند.

امام خامنه‌ای به استفتاء درباره «گوش دادن به خوانندگی زن» پاسخ گفتند.

آیت‌الله فیاض به استفتاء درباره «اجاره رحم» پاسخ گفت.

احمد بابایی در شعر جدید خود پاسخ اغتشاشگران را داده است.

کتاب صوتی «از پِمبا تا ماریانا» روایتی داستانی از استفاده قدرت‌های مافوق بشری و انرژی‌های شیطانی در سازمانهای اطلاعاتی - امنیتی است که اخیراً منتشر شد.

فراخوان دومین جشنواره انسان تمام برای بررسی 2 موضوع منتشر شد.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه و خانه گفت‌و‌گوی حجت الاسلام دکتر سیدعباس موسویان افتتاح می‌شود.

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی و نمایش آثار غیرسینمایی و مستند خروجی‌های جدید خود را اعلام کرد.

نخستین بخش پژوهشی پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با موضوع «بررسی اشتراکات موسیقی ایران با حوزه آسیای میانه» برگزار شد.

«رها و انگشتر جادو» با فضای قصه‌های قدیمی ایرانی در نمایش خانگی وارد شده و در میان آثار ثبت نامی در جشنواره فیلم رشد حضور دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 1500 پاکبان به برکت سنت حسنه وقف به مشهد مقدس خبر داد.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی سامانه جامع ناشران از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته کتاب خبر داد.

دبیر جشنواره فیلم رشد از حضور 115 کشور و بیش از 3 هزار فیلم ثبت نامی در این جشنواره خبر داد که کمتر از هزارتای آن برای ایران است. در این دوره شعار «مدرسه هویت‌ساز» انتخاب شده و تمرکز روی مدرسه هویت‌ساز است.

آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گردشگری و تهران‌شناسی به همت ستاد گردشگری شهرداری تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

میکائیل دیانی کارگردان مستند «بچه‌های زمین خاکی» معتقد است، جشنواره‌ای با اعتبار «سینماحقیقت» می‌تواند فضایی برای دیده شدن آثار در گونه‌های متفاوت و همچنین افزایش تولید در فرم‌ها و ساختارهای مختلف مستند را فراهم کند.

ابوالفضل صالحی مدیر شبکه 4K صدا و سیما درباره کنداکتور ویژه جام‌جهانی، 4K شدن دو پلتفرمِ رسانه ملی و برنامه ویژه با همکاری شبکه نسیم توضیحاتی داد.