یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

سه فیلم در ژانرهای جنایی، ترسناک و درام با موضوعات مختلف به سینماهای آمریکا و جهان می‌آیند. همینطور سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با موضوع کریسمس و جام جهانی نمایش داده خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت ابوالقاسم حسینجانی، شاعر آیینی را تسلیت گفت.

آیت الله صفایی حائری شخصیت بسیار مرتبط و مردمی داشت و در حالی که یک مجتهد مسلم بود و دروس سطوح عالی حوزه را تدریس می‌کرد، در همان حال در کوچه با جوانان و نوجوانان فوتبال بازی می‌کرد.

یک شاعر جوان شعری برای اتفاقات اخیر سروده و با اشاره به شهدای حرم شاهچراغ، به "آرتین" و "باوان" اشاره کرده است

مستند «فرهت» به کارگردانی امیراطهر سهیلی و تهیه‌کنندگی خانه مستند آماده نمایش شد. این اثر متقاضی حضور در جشنواره سینما حقیقت شده است.

تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر از بیست و چهارم آبان تا روز سوم آذر به دلیل عملیات عمرانی اجرایی ندارند.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

به دلیل استقبال مخاطبان از «جهان بانو» اجرای این نمایش میدانی تا چهارم آذرماه تمدید شد.

شبکه رادیویی فرهنگ با پخش برنامه‌هایی به مناسبت هفته کتاب به استقبال این هفته رفته است.

حسین مورالی، جوان ایتالیایی است که می‌گوید: به نظر من شهادت حضرت زهرا (س) نوعی شهادت سیاسی و اعتقادی و دفاع از حق امام زمان خود بود، نکته مهمی که موجب شد اسلام را به عنوان دین خودم انتخاب کردم.

مدیر آژانس ادبی پل از حضور این آژانس در نمایشگاه کتاب استانبول در آذرماه خبر داد و گفت: معرفی 10 نویسنده و عرضه 50 کتاب ایرانی برای فروش رایت از مهمترین برنامه‌های ما برای حضور در این دوره است.

رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «رعایت سکون و بی‌حرکت بودن در نماز» پاسخ گفتند.

مدیر گروه کودک شبکه الکوثر درباره برگزیدگان نخستین دوره جشنواره بین‌المللی «سلام فرمانده»، تعداد ارسالی آثار و جزئیات دیگر، توضیحاتی داد.

کتاب «علم قرائت» نوشته حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وارد بازار شد.

ایمان عطارزاده گفت: رهبر انقلاب یکی از پیشتازان حرکت‌های جهادی در کشور هستند. در مستند غیر رسمی 5 تصاویری از فعالیت‌های جهادی ایشان به نمایش درآمده است.

داوود قاسم‌پور بیان کرد: شهید فولادگر، یک شخصیت ذوالابعاد بود. او هم در انقلاب نقش داشت، هم در دفاع مقدس. حتی در بخش فراملی به عنوان مستشار در کشورهای دیگر حضور داشت و در انتقال تجربیات نظامی به دیگر کشورها مؤثر بود.