یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

در آیین اختتامیه جشنواره «نوجوونیم» که به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد، برگزیدگان 8 شاخه هنری معرفی شدند.

مراسم یادبود و پاسداشت شهدای امنیت حوادث اخیر با حضور خانواده این شهدا برگزار شد و سردار اسماعیل قاآنی مهمان ویژه این مراسم بود.

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی ایرانی در روزهای آینده، ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی در سنت پترسبورگ روسیه را در دو برنامه‌ی مجزا رهبری می‌کند.

شب شعر «حضور» با حضور شاعران جوان و پیشکسوت در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

نسخه ویژه ناشنوایان مجموعه مستند «چونان سرو» به تهیه‌کنندگی مصطفی رزاق کریمی از شنبه 21 آبان ساعت 18:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

وزیر ارشاد گفت: بنای ما در دولت مردمی کمک جدی به گسترش کتابخانه‌های عمومی، حمایت از چرخه نشر است؛ شخص رئیس جمهور اهتمام بسیار جدی بر حل معضلات حوزه فرهنگ کتابخوانی دارد و و تصمیمات خوبی در این مدت گرفته شده و به اجرا رسیده است.

مستند سینمایی «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله کرم رضائی‌زاده در اکران گروه سینمایی «هنر و تجربه» قرار گرفت.

فرشته ولی مراد در انتقاد از انسیه خزعلی به عنوان نماینده زنان ایرانی گفت: خانم خزعلی هیچوقت امور زنانی نبوده و ایشان در بخش خواهران سازمان حج و زیارت بودند درواقع او یک خانم جلسه‌ای است.

سرپرست معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی بر بهره‌مندی از تولید فکر اندیشمندان در سیزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری تأکید کرد.

برنامه توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در دو بخش طرح‌های خلاق کتاب‌خوانی و کتاب‌سازی کتاب‌های حسی و لمسی ویژه‌ی مربیان مراکز کانون پرورش فکری اجرا شد.

صدای خاص و زمخت این صداپیشه باعث شد تا شخصیت بتمن به‌صورت ماندگارتر و جذاب‌تری برای بینندگان ثبت شود.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی 6 اثر از تولیدات کانون پرورش فکری از سوی معاونت تولید کانون در قالب انیمیش و تئاتر بر روی سایت کانون به‌صورت آنلاین نمایش داده می‌شود.

کارگروه " فرهنگ، هنر و مهدویت" باید محل تعیین رویکرد‌های مشخص و ملموس در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت "مهدویت" باشد و بر همین اساس باید دبیرخانه فعالی در بخش‌های مختلف تشکیل شود.

سیده فرشته حسینی بانوی شاعره نوسروده خود را به شهدای شاهچراغ اختصاص داده و ابیاتی را در رثای آنان منتشر کرده است.

نمایشگاه نقاشی هنرمند خودآموخته در نگارخانه اندیشه برپا شد نمایشگاه نقاشی «هنرآفرینان» اختصاص به نمایش آثار هنری حسن مرادی، هنرمند خودآموخته دارد. او در 83 سالگی آموزش نقاشی را آغاز کرده است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از افزایش مبلغ تسهیلاتِ اشتغال ایثارگران از 100 میلیون تومان به 150 میلیون تومان و در برخی رسته‌های شغلی به 300 میلیون تومان خبر داد.