پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

همزمان با برپایی هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان، مجموعه 40 اثر نفیس خوشنویسی با روایتی موزون از عمق روابط فرهنگی دو ملت تاجیکستان و ایران و هنر خطاطی کاوه تیموری رونمایی شد.

در دوران امامان اول، جامعه توانایی فهم معارف عمیق را نداشت. اما در زمان امامان آخر با زحماتی که امامان پیشین متحمل شدند، موقعیت فراهم شد تا معارف والا برای شناخت بهتر اهل بیت (ع) ارائه شود.

تاثیر و نقش دانش آموزان قهرمان ایرانی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس در قالب پرفورمنس نمایشی «نهال امید» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می شود.

شبکه امید همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع) و بزرگداشت هفته ملی نوجوان، پخش آزمایشی اچ دی خود را آغاز کرد.

والدینی که نسبت به آینده‌ی فرزند خود احساس مسئولیت می‌کنند، باید در نظر داشته باشند که محیط خانواده را به‌گونه‌ای شکل دهند تا فرزندان معنای «احترام گذاشتن» را بیاموزند. امام حسن عسکری علیه‌السلام به ریشه جسارت فرزندان نسبت به والدین اشاره می‌کنند.

همایش هم اندیشی زندایان سیاسی قبل از انقلاب در باغ موزه زندان قصر برگزار شد.

کارگردان مستند "حاشیه صدا ندارد" معتقد است اثرگذاری موفقیت "یک بچه حاشیه شهر" به مراتب بیشتر از فعالیت مددکارهای اجتماعی است. دیانی می‌گوید که هیچ وقت حاشیه را تطهیر نکرده است.

همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری، امام یازدهم شیعیان اشعاری از شاعران آیینی کشورمان منتشر می‌شود.

جنجال قابل توجه شرکت فیلمسازی "ماروِل" از شرکت‌های مهم سینمایی هالیوود به نسخه جدید فیلم سینمایی "کاپیتان آمریکا"(نسخه چهارم فیلم مذکور) رسیده که در برگیرنده ویژگی‌ها و شخصیت یک نیروی اطلاعاتی اسرائیلی با نام صبرا است.

شبکه‌های تلویزیونی برای دو روز آخر هفته همزمان با میلاد امام حسن عسکری و روز دانش‌آموز با مضمون استکبار جهانی، تنوعی از فیلم‌ها درنظر گرفته است.

حدود 13 ماه از برگزاری سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گذشته است، اما هنوز هیچ خبری از چگونگی برگزاری و یا عدم برگزاری جشنواره سی و پنجم نیست.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه در نشست با عوامل اجرایی کنگره معبر عشق گفت که باید با بهره‌گیری از ظرفیت و توان جوانان و نوجوانان در دانشگاه‌ها و مدارس در این رویداد، افکار عمومی متوجه این رویداد شود و از نفوذ دشمنان در اذهان مردم جلوگیری شود.

کنش رسانه‌ای دختران دهه هشتادی در قالب نخستین رویداد «نقشِ من» همزمان با هفته نوجوان و به همت سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تشکل ملی دختران حاج قاسم و ماهتاب (نشان دختران اثرگذار ایران) برگزار می‌شود.

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر ویژگی‌های اسلام ناب را آسان بودن، اختیاری بودن، دارای عقلانیت، فطری بودن، علمی بودن، حرکت به سوی زیبایی‌ها، برخورداری از کمال، جامعیت و حق طلبی و عدالتخواهی دانست.

مجموعه نامه‌های نوجوانان و جوانان به شهید سلیمانی در قالب کتاب «برسد به دست حاج قاسم» روانه بازار شد.

رئیس شورای ورزش سازمان صداوسیما از به کارگیری همه ظرفیت‌هی شبکه‌های مختلف تلویزیون، رادیو، بخش‌های خبری در جهت حمایت از تیم ملی و فدراسیون فوتبال، خبر داد.