پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

انتشارات حماسه یاران چهارمین چاپ از کتاب «تب ناتمام»، با نگاهی به زندگی شهید حسین دخانچی را به قلم زهرا حسینی مهرآبادی، در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

کتاب «مهدویت‌پژوهی؛ تطورات و آسیب‌ها» اثر حسین الهی نژاد و به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وارد بازار شد.

آیین رونمایی از 2 کتاب شهدای ورزش پهلوانی با همکاری فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و انتشارات شهید کاظمی برگزار می‌شود.

چاپ سی و دوم کتاب «ترکیب‌بندی در عکاسی» تألیف هارالد مانته و ترجمه پیروز سیار از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

همزمان با فرارسیدن سالروز سیزدهم آبان روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی شبکه پنج سیما از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر ویژه برنامه‌ای را تقدیم نگاه مردم عزیز ایران می کند.

افرادی که توفیق داشتند امام خمینی (ره) خطبه عقدشان را بخوانند، از ایشان نقل کرده‌اند که به زوج‌های جوان توصیه می‌فرمودند: «در زندگی مشترک با هم بسازید.»

کسی که مرتکب قتل می‌شود، هم گناهان خودش را به برعهده دارد و هم گناهان کسی که او را مظلومانه کشته؛ درواقع گناه مقتول به‌واسطه ظلمی که در حق او شده، به قاتلش منتقل می‌شود. کارهایی مثل تهمت و غیبت هم تا اندازه‌ای چنین اثری دارند.

امام صادق (ع) فرمودند: با نماز شب خواندن هم صورتت نیکو می‌شود، هم خلقت نیکو می‌شود، هم بوی خوب پیدا می‌کنی، هم رزقت زیاد می‌شود، هم دیون و قرض‌های شما ادا می‌شود، هم غصه‌های شما برطرف می‌شود و هم چشم شما باز می‌شود و جلا پیدا می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب بزرگ فرهنگی کشور تبدیل شده‌اند و به همین دلیل دشمن از این ظرفیت بزرگ می‌ترسد.

جمعی از دانش‌آموزان کشور با سرود «حزب علی» به بیانات رهبر انقلاب لبیک گفتند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در جمع دختران شرکت‌کننده در نخستین رویداد «نقش من» بر ضرورت حضور این دختران در مراکز کانون تاکید کرد و از اراده این مجموعه در واگذاری امکانات برای توسعه فعالیت آنان خبر داد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تخصیص غرفه‌ای در زمینه خطاطی و نقاشی در رویداد «هشتادیا» سازمان تبلیغات اسلامی شرکت کرد.

در مراسم روز دانش‌آموز با حضور رئیس صدا و سیما چند اتفاق افتاد که یکی از مهمترین آن HD شدن شبکه امید، شروع یک جشنواره جدید برای دانش‌آموزان و HD شدن چهار شبکه دیگر که به زودی محقق می‌شود.

نخستین دوره جشنواره تئاتر مقاومت با عنوان «تئاتر دفاع مقدس» برگزار شد که در این دوره نمایش «با من مثل دریا» بسیاری از جوایز را درو کرد.

دل مردم ایران برای «آرتین» سوخت؛ پسرک 5 ساله‌ای که گلوله‌های داعشی رویاهایش را از او گرفت. احمد بابایی با ابیاتی هنرمندانه حال و هوای او را روایت کرده است.

آیین رونمایی از کتاب «سلام بچه‌ها»؛ تاریخ شفاهی شکل‌گیری و گسترش مجله «سلام بچه‌ها» با حضور نویسنده اثر و اهالی مطبوعات و ادبیات کودک و نوجوان در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.