جمعه 31 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

هنرمندان تئاتر اجرای سینمایش 410 در برج میلاد، اجرای دیشب خود را به مردم شیراز تقدیم کردند.

روز جهانی انیمیشن درحالی فرا رسیده که نام ایران نه تنها از دوران کهن بلکه اکنون هم با تولید آثاری همچون "پسردلفینی" در صدر قرار گرفته، اما برخی از فعالان این عرصه معتقدند نگاه دولتی پاشنه آشیل تثبیت جایگاه ایران در جایگاه بین‌المللی است.

وحید نیکخواه آزاد پیشکسوت سینمای کودک و نوجوان اقدامات بنیاد سینمایی فارابی برای ایجاد ارتباط بین فیلمسازان سینمای کودک و نوجوان با دست‌اندرکاران سایر حوزه‌های مرتبط با کودک و نوجوان را گام بزرگ و ارزشمندی دانست که باید به عرصه عمل درآید.

مستند "حافظان طبیعت طالقان" نمایشی از زیبایی‌های طبیعت و حیات وحش طالقان است که امشب (جمعه 6 آبان) از تلویزیون پخش می‌شود.

مراسم خاکسپاری زنده یاد جلال مقامی صبح روز یکشنبه (هشتم آبان‌ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خواهد بود.

جشنواره دانشجویی گرافیک «سوره تماشا» که قرار است آذر و دی ماه امسال به همت دانشگاه سوره برپا شود، مهلت ارسال آثار را تا پایان آبان تمدید کرد.

همه مردمی که در طول تاریخ نسبت به ظلمی که به امام حسین (ع) شد راضی بوده‌اند، در زیارت عاشورا لعن می‌شوند.

حسن روح‌الامین در پی حادثه تروریستی روز گذشته در حرم شاه چراغ نقاشی‌ای با عنوان "از خون جوانان وطن لاله دمیده" کشیده است.

مدیر رادیو ایران با اشاره به رویکردهای جدید محتوایی که در همه برنامه‌های شبکه لحاظ شده از فراهم کردن شرایط برای ضبط «صبح جمعه با شما» با مردم خبر داد.

مهدی نیک‌روش تهیه‌کننده برنامه‌های کودکِ تلویزیون از آماده شدنِ برنامه «یک خونه آشپزخونه» ویژه خردسالان خبر داد.

بازار نشر موسیقی این روزها دچار رکود شده است؛ رکودی که عوامل بسیاری دارد؛ از کرونا بگیرید تا گرانی، قیمت دلار و....

دبیر جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای می‌گوید فیلم‌های انتقادی که در بن بست نمی‌مانند و راه حل ارائه می‌دهند در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند. برای همین به هیچ‌کس سفارش ساخت فیلم برای جشنواره نمی‌دهیم.

حجت‌الاسلام خسروپناه رئیس شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسرای اندیشه ضمن تسلیت به خانواده شهدای واقعه حرم شاهچراغ گفت: در باور هیچ موحد منصفی جا شدنی نیست که در مکان آمیخته به توحید این چنین جنایتی به وقوع بپیوندد.

رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه 9 آوریل تونس دیدار و بر برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی توافق کردند.

صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه بزرگ فرهنگی دیپلماتیک به میزبانی کاخ ریاست جمهوری شهر پرتوریا درخشیدند.

صدای ماندگار دوبله از دیداری پرده برداشت که محضر رهبر انقلاب رسیدند؛ در آن دیدار که اهالی رادیو حضور داشتند حرف از دوبله فیلم «محمد رسول‌الله» به میان آمد.