پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

کتاب "تهران تا تیرانا" خاطرات مسعود خدابنده، سرتیم حفاظت از مسعود رجوی است و ناگفته‌های متعددی از زندگی سرکرده منافقین را بیان می‌کند.

شبکه دو سیما به مناسبت هفته ملی نوجوان با برپیایی جشنواره‌ای تحت عنوانِ «ایرانِ آینده» در باغ کتاب تهران، برنامه‌هایی را به صورت زنده روانه آنتن می‌کند.

مستند "وعده دیدار" به کارگردانی مهدی صابر درویش روایتی از دیدارهای شهید سلیمانی است که از تلویزیون پخش می‌شود.

مگان فاکس بازیگر هالیوودی در فیلم اکشن «بی‌مصرف‌ها» همراه با سیلوستر استالونه و دیگر بازیگران ایفای نقش می‌کند. همچنین داگلاس‌های پدر و پسر در یک فیلم سینمایی به همراه هم بازی می‌کنند.

یکی از 5 نویسنده پرفروش نمایشگاه کتاب می‌گوید که "راه نفوذ به دل‌ها" را پیدا کرده است و کتاب‌هایش به واسطه اینکه به "زبان مشترک مردم جهان" سخن می‌گوید، بدون اینکه خودش اقدامی کند در خارج از کشور نیز مخاطبان بسیاری دارد.

دبیر جایزه پژوهش سال سینمای ایران از ارزیابی 92 اثر رسیده به پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در مرحله انتخاب خبر داد.

اردشیر منظم را به دوبلورِ بسیاری از انیمیشن‌های کودکان می‌شناسند؛ او به تازه‌واردهای دوبله سفارش می‌کند که بیایید، علاقه داشته باشید اما بدانید حرفه‌ای نیست که بتواند به لحاظ اقتصادی، تأمین‌کننده باشد.

هنرمندان علاقه‌مند به حضور در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران، 8 اثر نمایشی جدید با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید کردند.

جمعی از بانوان هنرمند و متعهد کشور در بیانیه‌ای نسبت به حوادث اخیر کشور واکنش نشان دادند.

دوره تخصصی نگارگری با حضور اردشیر مجرد تاکستانی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

دبیر هشتمین جشنواره دانش آموزی فیلم کوتاه مدرسه با اعلام برگزاری آیین پایانی این رویداد در روزهای 19 تا 27 آبان ماه گفت: خانه جشنواره از 21 تا 25 آبان ماه هرروز در سینما فلسطین به اکران آثار نامزد در جشنواره خواهد پرداخت.

ترجمه ترکی کتاب «عینکی برای اژدها»، نوشته محمد‌هادی محمدی و با تصویرگری کیوان اکبری از سوی انتشارات مهنا در ترکیه منتشر شد.

دبیر سندیکای تولید‌کنندگان کاغذ و مقوا از دولت خواست تا شرایط صادرات کاغذ بسته‌بندی ایران را تسهیل کند و مانع ورود کالای مشابه خارجی شود.

موشن‌گرافیک «سعودی اینترنشنال» از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید و منتشر شد.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یک گزارش آمار مجوزهای صادره از این مجموعه در مهرماه 1401 را اعلام کرد.

شوارای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، دبیر سیزدهمین دوره این جشنواره را انتخاب کرد.