پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

اسماعیلی در سفر به مازندران گفت: امیدواریم با تصویب نهایی لایحه جامع روزنامه‌نگاری در هیئت دولت و مجلس شاهد تحول اساسی در عرصه روزنامه‌نگاری و رفع تمامی موانع و مشکلات پیش روی اهالی رسانه باشیم.

همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها شاعران آیینی کشور اشعاری را در سوگ فقدان خواهر بزرگوار امام رضا علیه السلام منتشر کردند.

انیمیشن «لوپتو» توانست در آغاز اکران خود در سه روز پایانی هفته 310 میلیون تومان فروش کند. این در حالی است که پسر دلفینی نیز نزدیک به 800 میلیون تومان فروخت که نشان از توجه مردم به تماشای پویانمایی‌ها در سینما است.

نویسنده کتاب «سلام بچه‌ها» با اشاره به تأثیر این ماهنامه در شکستن فضای سنتی ادبیات دینی نوجوان، به چالش‌های پیش روی نویسندگان آن در این مسیر اشاره کرد.

ثبت نام اکران‌های مردمی انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری از طریق سایت " اکران مردمی" آغاز شد.

تظاهرکنندگان و راهپیمایان در روز سیزدهم آبان از اغتشاشگران اعلان برائت کردند و خواستار برخورد صریح، قاطع و کوبنده قوه قضائیه درباره آنها شدند.

فرهادی به دلیل اشکال شخصیتی که خودش به آن اعتراف می‌کند، در برزخ مانده است. در ایران پرونده قضایی دارد و با گزارش نیویورکر که دوستانش آن را پر تیتر کرده‌اند، اعتبارش در خارج خدشه‌دار شده؛ کارنامه سینمایی او در بوته «قضاوت» قرار گرفته است.

مراسم «مهر سینمای ایران»، در چهار استان لرستان، زنجان، همدان و سمنان برگزار شد. محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در رویداد لرستان از اهمیت برگزاری این برنامه و لزوم گام برداشتن به سمت سینمای بومی سخن گفت.

در نشست هم‌اندیشی دبیران ادوار گوناگون جشنواره کودک به بیان مسائل و مصائب گوناگون سینما و جشنواره کودک پرداخته شد که بحث فیلمنامه، تولید و اکران از مهمترین دغدغه‌ها و درد مشترک مدیران پرسابقه و پیشکسوت این عرصه بود.

چهارمین رویداد انیمیشن «رویازی» به همت مرکز انیمیشن سوره و با شعار «رویاهاتو زندگی کن» با پرتاب 12 طرح راه یافته به مرحله نهایی، در سالن سوره حوزه‌هنری برگزار شد.

مجموعه مستند 7 قسمتی «اینجا سفارت نیست» همراه با مصاحبه‌هایی است که برای اولین بار منتشر می‌شود. این مجموعه از امشب روانه آنتن خواهد شد.

ضرورت ساخت فیلم شهید بروجردی از این رو است که این شهید محور دل‌های مردم عزیز کردستان بود و تلاش کرد تا با فعالیت‌های مردمی و نظامی امنیت این منطقه حفظ شود. ساخت این فیلم در این ایام بیش از پیش اهمیت خود را نشان می‌دهد.

هنرمندانِ سینمایش «410» در واکنش به شائبه دستمزدهای میلیاردی تأکید کردند که تهیه‌کننده از کوروش زارعی به عنوان کارگردان خواسته قراردادی داشته باشد اما او گفته در حوزه هنری کارمند است و همان حقوق را دریافت می‌کند.

همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، نمایشگاه " تاریخ تلخ" در نگاه گذر فرهنگسرای اخلاق برگزار می شود.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌مناسبت 13 آبان «فرهنگ‌سرای مقاومت» را در 15 غرفه و با برنامه‌های متنوع برپا می‌کند.

درحالی بررسی آثار در پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال رسماً آغاز شده که آمارها نشان می‌دهد میزان آثار رسیده به دبیرخانه در این دوره شاهد رشد 74 درصدی بوده است.