چهارشنبه 28 شهریور 1403

تشدید بارش‌ها در شهر‌های شمالی کشور تا اواسط هفته

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تشدید بارش‌ها در شهر‌های شمالی کشور تا اواسط هفته

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب شاهد بارش در شهر‌های شمالی و برخی از مناطق استان تهران هستیم گفت: امشب در استان‌های البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان، شمال و غرب سمنان به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است. همچنین در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، همدان و ارتفاعات یزد و کرمان نیز رگبار پراکنده باران و رعدوبرق را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بارش‌ها تا سه‌شنبه در کشور تداوم دارد، افزود: فردا یکشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران، غرب سمنان، ارتفاعات شرقی کرمان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه نیز در سواحل شمالی ایران شامل استان‌های مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

او اظهار کرد: در 3 روز آینده، نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور در برخی از ساعت‌ها، وزش باد شدید همراه با گردوخاک را تجربه می‌کنند.

به گفته وی، آب‌های خلیج‌فارس و دریای خزر امروز و دریای عمان یکشنبه و دوشنبه مواج و متلاطم است.

ضیائیان همچنین از صدور هشدار نارنجی برای برخی از استان‌ها به دلیل بارش‌های سیلابی خبر داد و گفت: امشب استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، شمال شرق تهران و شمال غرب خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شامل هشدار نارنجی بارش‌های سیلابی هستند که در این مناطق روان آب، سیلاب، صاعقه، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.