پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تشییع پیکر فرمانده انتظامی سقز و اخبار کوتاه کردستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشییع پیکر فرمانده انتظامی سقز و اخبار کوتاه کردستان

سنندج - ایرنا - تشییع پیکر فرمانده انتظامی سقز، بررسی آخرین وضعیت پیاده‌راه فردوسی سنندج، پیگیری مشکلات کارگران کردستان در مجلس شورای اسلامی و باخت تیم کیمیاکاشت در لیگ برتر از جمله اخبار کوتاه کردستان در روز پنجشنبه 20 آذر است.

به گزارش ایرنا پیکر فرمانده انتظامی شهرستان سقز، حمید رضایی بعد از مراسم تشییع و در میان غم و ماتم و حزن و اندوه خانواده، یاران، مسوولان، همکاران و خانواده بزرگ نیروی انتظامی رهسپار دیار و زادگاهش در روانسر شد.

در مراسم وداع با پیکر مرحوم رضایی، کریمیان فرماندار ویژه شهرستان، رحیمی نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس، رستم‌پور فرماندار شهرستان بانه، معاونین فرمانده انتظامی استان کردستان، اعضای شورای تامین و ادارای حضور داشتند.

در مراسم بدرقه با پیکر خادم مردم، که در ستاد نیروی انتظامی برگزار شد و جمعی از شهروندان نیز حضور داشتند، خانواده بزرگ نیروی انتظامی، نیروها، کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی، پلیس راهور، پلیس راه، مبارزه با مواد مخدر، آگاهی، یگان ویژه و مجموعه نیروهای یگان‌ها و نمایندگان پاسگاه‌های مستقر در شهرها و مناطق روستایی و مرزی شهرستان سقز با آن عزیز سفر کرده، با ادای احترام نظامی با امین مردم و خادم وطن، خداحافظی کردند.

حمید رضایی فرمانده انتظامی سقز، روز چهارشنبه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز درگذشت. مرحوم رضایی آبان ماه 98 به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان سقز منصوب شد وی زاده روانسر استان کرمانشاه است.

پیاده‌راه فردوسی به زودی افتتاح می‌شود

استاندار کردستان گفت: پیاده‌راه فردوسی به زودی افتتاح خواهد شد و این مکان مانند سابق به محل دستفروشان تبدیل نخواهد شد.

بهمن مرادنیا افزود: وضعیت خیابان فردوسی به سبب شلوغی و حضور دستفروشان همواره مورد شکایت عموم شهروندان بود که در پاسخ به درخواست مردم اقدام به ساماندهی این خیابان کردیم.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده پیاده راه فردوسی افتتاح وبه بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: برای تبدیل خیابان فردوسی به پیاده راه اعتباری در حدود 100 میلیارد تومان هزینه شد تا مرکز شهر ساماندهی و از وضعیت قبلی خارج شود.

مشکلات کارگران ساختمانی کردستان در مجلس پیگیری می‌شود

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کارگران ساختمانی کردستان در فراکسیون کارگری مجلس پیگیری می‌شود.

محسن فتحی در دیدار با اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی کردستان وعده داد موضوعات مطرح شده آنان از طریق فراکسیون کارگری مجلس یازدهم پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیل بودن کارگاه‌های ساختمانی، شرایط سختی برای خانواده کارگران به وجود آورده است اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا هم پیدا کردن کار سخت بود اما اینک بسیار سخت‌تر شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: کارگران ساختمانی در کردستان مشکلات مضاعفی دارند و می‌طلبد نهادهای دولتی در این باره با رویکرد متفاوتی ورود داشته باشند.

فتحی اضافه کرد: موضوع بیمه، دستمزد و معیشت مهم‌ترین مطالبه این قشر زحمتکش است که به صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

تیم کیمیا کاشت مقابل فراز بام در لیگ برتر هندبال شکست خورد

تیم هندبال کیمیا کاشت کردستان در مقابل تیم فرازبام خائیز شکست خورد. دومین روز از دور برگشت مسابقات لیگ برتر هندبال آقایان با برتری 24 بر 16 تیم فرازبام خائیز مقابل تیم کیمیا کاشت کردستان آغاز شد.

در این دیدار بازیکن شماره 25 تیم کیمیا کاشت کردستان در دقیقه 23 به دلیل پرتاپ پنالتی به صورت دروازه بان فرازبام دهدشت، کارت قرمز دریافت کرد و اخراج شد که بر نتیجه بازی موثر بود.

*س_برچسب‌ها_س*