دوشنبه 16 مهر 1403

تصرف 26 درصد اراضی ملی خدابنده از سوی سودجویان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصرف 26 درصد اراضی ملی خدابنده از سوی سودجویان

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان خدابنده گفت: این شهرستان دارای 150 هزار هکتار اراضی ملی است که متاسفانه طبق اخبار واصله حدود 40 هزار از این زمین ها توسط سودجویان شخم زنی و تخریب شده است.

ایوب بیگدلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تخریب و تصرف اراضی ملی به ویژه در روستاها علاوه بر خسارت‌های زیان‌بار به محیط زیست، پیامدهای ناگوار دیگری مانند رشد بی‌عدالتی اجتماعی، ازبین بردن گونه های گیاهی و جانوری نادر طبیعت، فرسایش خاک و اتلاف وقت دستگاه‌های دولتی و سیستم قضایی برای رفع تصرف از این اراضی را به همراه دارد. وی با باین اینکه بخش قابل توجهی از تصرف و تخریب اراضی ملی در بخش افشار شهرستان خدابنده اتفاق افتاده است، اظهار داشت: لازم است شعبه ای از اداره منابع طبیعی شهرستان با تقویت نیروی انسانی و لجستیکی این اداره در بخش افشار به دلیل وسعت زیاد بخش و دوری از مرکز شهرستان مستقر شود. فرماندار خدابنده به ضرورت تشکیل گروه های همیاران طبیعت در روستاها و اهتمام برای آموزش و فرهنگ سازی کشاورزان برای پیشگیری از تخریب طبیعت تاکید کرد و افزود: بدون همراهی و مشارکت مردم به ویژه در روستاها در حفظ و حراست از اراضی ملی توفیفی به دست نمی آید.

شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، 164 هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

*س_برچسب‌ها_س*