دوشنبه 16 مهر 1403

تصویب کلیات طرح تشکیل تشکل‌های صنفی در کمیسیون امور داخلی کشور

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تصویب کلیات طرح تشکیل تشکل‌های صنفی در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی و تصویب کلیات طرح تشکیل تشکل‌های صنفی و تخصصی در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خبر داد.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون طرح اصلاح مواد یک و 10 قانون نحوه‌ی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که از شورای نگهبان اعاده شده بود و چندین بار بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رفت و آمد داشت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم کمیسیون بر این شد تا عنوان این طرح را اصلاح کنیم و به طرح تشکیل تشکل‌های صنفی و تخصصی تغییر کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز، کلیات طرح تشکیل تشکل‌های صنفی و تخصصی به تصویب کمیسیون رسید و در خصوص فعالیت تشکل‌های صنفی و جمعیت‌ها و کانون‌های صنفی و تخصصی مباحث مختلفی مطرح شد.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این طرح جدای از احزاب سیاسی و گروه‌های سیاسی تشکل‌های صنفی و تخصصی چه در تشکیل و چه در زمان اخذ مجوز باید مراحل خاصی را طی کنند.

حدادی در پایان تاکید کرد: کلیات این طرح در جلسه امروز کمیسیون به تصویب رسید و قرار بر این شد تا جزییات آن در کمیته تخصصی در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد. این طرح می‌تواند بسیاری از صنف‌ها و تشکل‌ها را از بلاتکلیفی در بیاورد.

انتهای پیام