چهارشنبه 18 مهر 1403

تظاهر به روزه خواری عواطف و احساسات دینی و ملی را جریحه‌دار می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تظاهر به روزه خواری عواطف و احساسات دینی و ملی را جریحه‌دار می‌کند

زنجان - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: باید حرمت روزه داران نگه داشته شود و افرادی اگر به هر دلیلی نتواند روزه بگیرند در این صورت نباید در ملاء عام روزه خواری کنند.

سرهنگ ایرج خانی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر رعایت نظم و انضباط بیشتر در ایام ماه مبارک رمضان، تاکید و ابراز امیدواری کرد در این ایام پرفیض و برکت با بهره برداری هر چه بیشتر از برکات میهمانی خداوند و همچنین سیره و روش نبوی ائمه اطهار (ع)، بتوانیم گام بلند دیگری به سوی ایرانی آباد و خدامحور برداریم.

وی اظهار داشت: رمضان، ماه مهربانی و نیکی‌ها است و به همین جهت انتظار می رود مردم نیک اندیش و نیک رفتار با تأسی و پیروی از مولای متقیان علی (ع) بیش از گذشته در کمک به بیماران و سالخوردگان پیش قدم شده و در همه امور از یاری رسانی به هموطنان ناتوان دریغ نکنند.

خانی پور افزود: از جوانان پرنشاط و امیدهای آینده این مرز و بوم که در شب‌های ماه مبارک رمضان به ورزش نیز می‌پردازند انتظار می رود با درک عمیق و آراستگی اخلاقی خود به حفظ آرامش محیط و آسایش دیگران کمک کنند.

وی اظهار داشت: اگر چه هتک حرمت این ماه شریف، جرم و از ساحت مردم خداباور و متمدن ما به‌دور است اما به هر حال در میان ما انسان های شریفی هستند که به دلیل و عذرهای گوناگون از انجام این فریضه الهی و عبادت شیرین و پر رمز و راز، معذور و محروم هستند که آرزوی بهبود و سلامتی و توفیق برای آن عزیزان را داشته و از آنان انتظار می رود از تظاهر احتمالی به روزه خواری در ملاء عامکه عواطف و احساسات دینی و ملی را جریحه دارد می کند، پرهیز کنند. جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: رعایت کلیه دستورالعمل‌های اماکن عمومی و شئونات اسلامی از سوی کسبه محترم در ماه مبارک رمضان مورد تاکید است و بدیهی است فروشندگان مواد غذایی، اغذیه فروشی ها و... موظف به رعایت این دستورالعمل هستند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی استان زنجان با کسانی که مقررات را رعایت نکند برخورد قانونی خواهد کرد، ضمن التماس دعا و تبریک مجدد این ایام پرفیض و پربرکت، ابراز امیدواری کرد با گذراندن این تکلیف شرعی و تقویت روح پرهیزگاری همه جانبه، ممنوعیت های شرعی و قانونی بیش از پیش در نهاد ما پایدار شود و جامعه ای سالم و امین را موجب شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استا زنجان با بیان اینکه رعایت انضباط به ویژه انضباط ظاهری مهم‌ترین مشخصه پلیس شایسته است، اظهار داشت: پلیس در کنار تلاش شبانه روزی برای خدمت رسانی مطلوب در جامعه باید دارای انضباط معنوی و ظاهری باشد.

خانی پور، تاکید کرد: با توجه به حساسیت هایی که در کار مأموران کلانتری ها و پاسگاه ها هست و با در نظر گرفتن ارتباط مستقیم آنان با مردم لازم است فرماندهان و رؤسا به عملکرد و رفتار مجموعه خود توجه ویژه ای داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*