یک‌شنبه 8 مهر 1403

تعامل مدیران و هیات‌ها، لازمه رشد ورزش گنبدکاووس است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعامل مدیران و هیات‌ها، لازمه رشد ورزش گنبدکاووس است

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس بابیان اینکه این شهرستان ظرفیت بالایی در ورزش دارد گفت: تعامل و همراهی دوسویه مدیران و هیات‌های ورزشی لازمه رفع کمبودهای زیرساختی و رشد و توسعه ورزش گنبدکاووس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساسان معین روز پنجشنبه در نشت خبری با فعالان رسانه‌ای گنبدکاووس گفت: برخی اختلافات درون شهرستانی، زد و بندها و بعضا کم کاری مدیران در ادوار گذشته سبب شد تا این شهرستان با وجود اینکه سهم بالایی در افتخارات ورزش گلستان دارد اما با کمبودهایی در فضاهای ورزشی مواجه باشد.

وی با تاکید برضرورت همراهی و تعامل بیشتر همه فعالان ورزشی، رسانه‌ها و مدیران برای رفع کمبودهای فضای ورزشی و رشد و توسعه ورزش گنبدکاووس، افزود: تعامل و همراهی خوبی از سوی مدیران شهرستان از جمله فرماندار و معاونین او، ائمه جمعه، شهرداری و اعضای شورای شهر با اداره ورزش و جوانان در حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی حاضر در مسابقات لیگ و قبول مسوولیت هیات‌های ورزشی ایجاد شده است.

معین اضافه کرد: برای موفقیت در پیشبرد اهداف ورزش گنبدکاووس بویژه در رشته‌های والیبال و سوارکاری لازم است پیشکسوتان و فعالان این 2 رشته ورزشی با کنار گذاشتن برخی اختلاف سلیقه‌ها به رفع موانع و رشد و پیشرفت آنها کمک کنند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: این شهرستان با 411 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 72 کیلومتر مربع وسعت، تنها 33 مکان ورزشی روباز و سرپوشیده دارد که سرانه فضای ورزشی هر شهروند گنبدی کمتر از نیم‌متر است و باید تلاش کنیم این رقم را به حداقل یک مترمربع افزایش دهیم.

وی گفت: برای ارتقای سرانه فضای ورزشی گنبدکاووس تکمیل برخی پروژه‌های نیمه‌تمام مانند آکادمی والیبال، سالن ورزشی روستاهای "حاجی قوشان و داشلی برون" و زمین چمن مصنوعی روستای "ایمر توره ملا" که حدود یک دهه از آغاز عملیات اجرایی هر یک از آنها می‌گذرد، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، منابع استانی و شهرستانی در دستور کار قرار گرفته و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

معین از فعال بودن 43 هیات ورزشی در گنبدکاووس خبر داد و افزود: طی یکی 2 ماه آینده چند هیات ورزشی دیگر هم فعال خواهد شد ضمن اینکه این شهرستان در مهرماه امسال میزبان 2 رخداد ورزشی یکی مسابقات کشتی فرهنگی و آزاد رده نوجوانان و دیگری برگزاری مسابقات بدمینتون قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی در 2 رده سنی کمتر از 17 و 19 سال خواهد بود.

وی همچنین به برخی افتخارات ورزشکاران این شهرستان در مسابقات بین المللی از جمله کسب سه مدال طلا توسط 2 بازیکن و سرمربی گنبدی تیم والیبال "ب" جمهوری اسلامی در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه، کسب نائب قهرمانی 2 بازیکن و کمک مربی گنبدی در مسابقات آسیایی والیبال نوجوانان و کسب مدال نقره توسط تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان که یک بازیکن گنبدی دارد، در مسابقات تایلند اشاره کرد و گفت: عضویت یک بازیکن از گنبدکاووس برای نخستین بار در تیم ملی هندبال رده جوانان، اعزام سه بازیکن و مربی گنبدی عضو تیم والیبال نشسته جمهوری اسلامی به مسابقات جهانی بوسنی و اعزام بوکسور گنبدی به مسابقات قزاقستان از دیگر افتخارات ورزش این شهرستان است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس همچنین از تلاش مدیران استانی و شهرستانی برای واگذاری مدیریت مجموعه سوارکاری به استان و رفع مشکلات سخت افزاری و عمرانی این مجموعه با اصلاح مساله ثبت ملی آن خبر داد و افزود: این مجموعه از سال 95 و درحالی که باید رشته سوارکاری ثبت ملی می‌شد اما کل مجموعه را ثبت ملی کردند و اکنون برای انجام اقدامات عمرانی بامشکل مواجه‌ایم زیرا میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجازه نمی‌دهد.

معین اضافه کرد: تقاضا برای اصلاح ثبت ملی مجموعه سوارکاری داده شده که اگر موافقت شود این مجموعه می‌تواند در حوزه مباحث گردشگری و ورزشی درآمدزا شده و از رشته‌های مختلف ورزشی گنبدکاووس حمایت کند.

وی با تاکید بر همراهی همگانی ورزشکاران، مدیران و رسانه‌های گنبدکاووس برای پیگیری موضوعات اشاره شده، گفت: مدیر ورزشی هستم و با کسی تعارف ندارم و در مقابل کسانی که بخواهند حق و حقوق ورزش این شهرستان را تضییع کنند، خواهم ایستاد.

معین از فعالیت 10 تشکل مردم نهاد حوزه جوانان در گنبدکاووس خبر داد و گفت: فعالیت این تشکل‌ها در زمان کرونا بسیار قابل قبول و در سطح استان برتر شد ضمن اینکه بزودی نخستین مرکز تخصصی مشاوره حوزه ازدواج و خانواده در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی با تجلیل از نقش و جایگاه ارزشمند رسانه‌ها در اطلاع رسانی به افکار عمومی و فرهنگ سازی، بیان داشت: رسانه‌ها باید واقع بینانه، صادقانه، شرافت‌مندانه و شفاف عملکرد مدیران را به مردم و مطالبات مردم را به مدیران منعکس کنند تا اعتماد عمومی و امید در جامعه افزایش یابد.

برچسب‌ها

تعامل مدیران و هیات‌ها، لازمه رشد ورزش گنبدکاووس است 2